Hutbe 2012.

Hutbe 2012 – Gostoprimstvo prema gostima Obećanog Mesije


Hutba, 31. august 2012.

Kratki sadržaj hudbe koju je održao Hazreti Mirza Masroor Ahmad ajadahullah talahbi nasre hil aziz, Halifatul Mesih V, poglavar Ahmadija muslimanske  zajednice.

Hutba je dostupna u audio, video i tekstualnom formatu.

VideoAudioTekst

Allahovom milošću približava se đelsa salana VB i InšaAllah počet će idućeg petka. Kao i prije, Božijom milošću radnici raznih odjeljenja daju mnogo svog vremena za svoje zadatke i naporno rade. Svake godine ljudi izvan Džemata dolaze na đelsu i zapanjeni su kako je radi đelse postavljen cijeli mali grad na privremenim temeljima i da je ovo obavljeno za deset ili petnaest dana. Neki izvana misle da su profesionalci obavili ovaj zadatak po velikoj cijeni ali budu izuzetno iznenađeni kad ih obavijestimo da su cijeli posao uradili Ahmadi dobrovoljci koji u svom svakodnevnom životu nemaju nikakve veze sa službama koje obavljaju radi đelse. Istina, neki pripremni radovi su plaćeni ali 75% posla su obavili mladi, stari, žene i djeca svojim dobrovoljnim radom. Ovi volonteri paze na organizaciju đelse u toku tri dana i oni to čine s toplinom i oduševljenjem. Oni poduzimaju sve vrste zadataka tako da mogu služiti gostima Obećanog Mesije a.s. Za njih je to velika privilegija i oni to rade godinu za godinom na izvanredan način. Kao što je tradicija da se obrati radnicima đelse u petak prije njenog održavanja, hazreti Halifatul Mesih je u današnjoj hutbi skrenuo pažnju radnika na njihove zadatke na đelsi i rekao da ova vrsta podsjetnika dalje privlači osobu zadatku koji je pred njim i ponekad određeni savjet stvara novu energiju i oduševljenje. Trenutno đelsa VB ima odliku da je to jedini džemat kojem se obraća prije đelse. Radnici đelse VB imaju odliku da se na njih posebno odnosi značaj služenja đelsa gostiju. Ovo nije zato što volonteri VB nemaju dovolno oduševljenja a da radnici drugih zemalja imaju veći entuzijazam. Uopće ne. Zapravo je ovo zato što je značaj đelse VB veći od značaja bilo koje druge đelse u svijetu. Zadnjih 27 ili 28 godina đelsa VB je poprimila formu internacinalne đelse. Za Halifu vremena nije neophodno da prisustvuje bilo kojoj drugoj đelsi. Međutim, otkad je stavljena zabrana na održavanje đelse u Pakistanu internacionalna đelsa se održava ovdje. Zbog zabrana na održavanje đelse u Pakistanu, zbog proganjanja Ahmadi muslimana, zato što Halifa vremena dolazi ovdje i što je London centar zadnjih 28 godina, prisustvo Halife vremena na đelsi ovdje postalo neophodno. Iz ovog razloga joj prisustvuju ljudi iz svih krajeva svijeta. Po njima đelsa VB nije više jednostavno đelsa, nego centralna đelsa zato što Halifa vremena živi ovdje. U ovom pogledu je organizacija đelse ovdje jako porasla i zauzvrat gosti imaju veća očekivanja od ove đelse. Tako da hazreti Halifatul Mesih i menadžement đelse imaju velike brige o gostoprimstvu da teče prikladno i da razni aranžmani teku bez smetnji i koliko god je moguće trebaju se popraviti. Mnogo puta se troškovi uvećaju i budžet džemata VB ih ne može podnijeti. Iako džemat VB plaća za većinu đelsa troškova, ponekad centar treba da plati 30% ili oko tog iznosa. Ovo je spomenuto zato što ponekad određeni ljudi misle da je centar opteretio džemat VB. Premda većina ljudi ovdje čine žrtve i nadat se je da bi željeli da sami snose troškove, ipak ima nekih koji šire zabrinutost o ovoj stvari. Centar osjeća da treba dijeliti troškove. Odgovornost radnika ove đelse se uveliko uvećala zato što je ona centralna đelsa i hazreti Halifatul Mesih se brine da treba skrenuti pažnju radnika prije đelse da vode računa da će oči gostiju, uključujući ugledne ljude, biti na organizaciji i na radnicima. Zato vladanje radnika, njihova uljudnost, standardi gostoprimstva trebaju biti do najveće ljudske mogućnosti. Muškarci, žene  djeca trebaju nastojati sve što mogu. Svake godine gosti izvan Džemata pogotovu hvale radnike đelse. Treba biti cilj radnika ove godine i uvijek da ovi standardi ne padnu nego da budu bolji jer vjernik uvijek ide prema napretku. Gostoprimstvo nije nevažna praksa. Ono je spomenuto u Kur’anu. Svjetska osoba dobrog morala također je gostoprimljiva, međutim, kad je neko gostoprimljiv radi Allaha a ne samo da pazi na vlastite goste ili rodbinu nego krajnje nesebično to čini da stekne Božije zadovoljstvo, sigurno takvo gostoprimstvo zarađuje dvostruko toliku zaslugu kod Boga. Časni Kur’an navodi događaj o hazreti Ibrahimu a.s. i izvanrednost njegovog gostoprimstva kako je, ubrzo nakon što su njegovi gosti stigli servirano im savršeno jelo. Kad je Časni Poslanik s.a.v.s. primio svoju prvu objavu i bio prestrašen ovim iskustvom, jedna od odlika zbog koje ga je hazreti Hatidža r.a. spontano uvjeravala da Bog nije mogao biti ljut na njega bilo je njegovo gostoprimstvo. Tako gostoprimstvo nije sporedna praksa i jedna je od odlika Božijih poslanika. To je također značajan zadatak među zadacima koji su dati Obećanom Mesiji a.s. Bog mu je objavio da će ljudi u mnoštvu dolaziti da ga vide i da ne treba biti umoran od njih i da se ne umara od susreta s njima. Svaki član našeg Džemata također se pridržava ove važne dužnosti. Događaj iz života Obećanog Mesije a.s. pokazuje kako je on pazio na goste. Jedanput nije bio dobro ali kad je čuo da su gosti stigli odmah je izašao napolje. Rekao je da nije bio dovoljno dobro da tog dana izađe napolje ali kako gosti poduzmu teškoće da dođu i da imaju pravo, Obećani Mesija a.s. je izašao da ispuni to pravo svog gosta. Zaista, gosti Obećanog Meije a.s. su ga posjećivali da traže korist od njega i dolazili na njegov poticaj. Danas ovi gosti koji će doći radi đelse također će stići u skladu sa naredbom Obećanog Mesije a.s. da prisustvuju odgoju koji je on započeo.U ovom smislu oni će biti gosti Obećanog Mesije a.s. i privilegija je svakog radnika da ih u potpunosti služe i ne dozvole da imaju ikakvu teškoću. Đelsa gosti dolaze na nekoliko dana iz cijelog svijeta zato što je đelsa VB centralna đelsa. Časni Poslanik s.a.v.s. je rekao da gostu treba biti dati njegovo pravo koje mu pripada i treba mu biti pruženo gostoprimstvo od nekoliko dana. Međutim, njegovo vlastito gostoprimstvo je bilo stalno. Preneseno je da su oni koji su boravili na njegovom pragu, da bi naučili o religiji bili njegovi gosti. Hazreti Abu Hureira r.a. je bio jedan od njih. On je bio doveden na prosjački štap i boravio je kao gost Časnog Poslanika dok su drugi išli da ga vide bilo u toku dana ili uveče. Zato je on prenio više hadisa nego bilo ko drugi. Ashabi kao on sigurno nisu iznosili nikakve zahtjeve i gostoprimstvo Časnog Poslanika s.a.v.s. koje im je pruženo bilo je kroz njegov vlastiti izbor. Jedanput je hazreti Abu Hureira bio strašno gladan nakon višednevnog gladovanja. Časni Poslanik s.a.v.s. ga je odveo kući. Odnekle je stigla posuda s mlijekom kao poklon. Poslanik s.a.v.s. je tražio od Abu Hureire da dovede sve koji su bili gladni i žedni. Oni su svi sjeli ukrug i zdjela s mlijekom je prvo data osobi koja je sjedila s desna. Hazreti Abu Hureira je mislio da je zbog njegove dugodnevne gladi on imao pravo da prvi pije mlijeko i brinuo se da će nestati mlijeka dok dođe red na njega. Međutim, Časni Poslanik s.a.v.s. je uzeo gutljaj mlijeka i ono je bilo blagoslovljeno i svako je pio do sitosti. Ovo su bili ljudi koji su žrtvovali sve svoje radi učenja religije i bili stalni gosti Časnog Poslanika s.a.v.s. Danas mi nemamo stalne goste, međutim, ljudi će doći na đelsu da uče o religiji i naša je dužnost da ih služimo.  To je i Božija naredba i također je sunnet Časnog Poslanika s.a.v.s. i Bog nam naređuje da njegov sunnet stavimo u praksu. U sadašnje doba jedan od važnih zadataka povjerenih Obećanom Mesiji a.s. je gostoprimstvo. Tako, da bismo u svakom smislu bili pomagači Obećanog Mesije, trebamo na najizvanredniji način izvršavati zadatak gostoprimstva koji nam je povjeren. Odlike gostoprimstva Obećanog Mesije a.s. su poznate ali svaki put kad se navedu bude osvijetljen novi aspekt i neke pouke imaju pouku za radnike đelse. Ponekad u toku đelse zbog nedostatka vremena radnici budu u žurbi. Pogotovu kad ljudi jedu i radnici nastoje i požuruju stvari iako gosti nisu zadovoljni. Ponekad radnici žure zato što uskoro počinje program đelse ili je blizu vrijeme namaza. Odgovarajući događaj iz života Obećanog Meije a.s. osvjetljava ovu stvar. Hazreti Khair uddin prenosi kako je stigao u Kadian iz svog sela. Obećani Mesija a.s. je sjedio u svom Gol Kamra (naziv sobe) i jeo. Rekao je Khair uddin sahibu da je dobro došao da im se pridruži u jelu. Khair uddin sahib je rekao da je već jeo ali je Obećani Mesija a.s. insistirao da treba nešto jesti. Obećani Mesija a.s. je završio svoje jelo ali je servirao Khair uddin sahibu da jede. Hazreti Halifatul Mesih II je u to vrijeme bio mlad i jeo je s njima. Obećani Mesija a.s. je stavio svoj tanjir ispred Khair uddin sahiba. Uskoro poslije toga, drugi ashab je počeo čistiti tanjire i u brzini pokupio i tanjir Khair uddin sahiba.  Kad je Obećani Mesija a.s. ovo vidio oštro ga je ukorio. Khair uddin sahib kaže kako nije imao snage da kaže da je jeo do sitosti. Obećani Mesija a.s. je rekao da se posuđe ne sklanja ukoliko on to ne kaže. Ovaj događaj  prikazuje ako gost jede treba ga ostaviti u miru. Ako je vrijeme namaza ili  program đelse uskoro počinje, treba biti određeno više vremena za jelo. Treba biti najavljeno koliko je vremena ostalo za namaz ili program ali jelo ne smije biti požurivano i tanjiri sklonjeni. Što se tiče gostoprimstva, Obećani Mesija a.s. je rekao: ‘Ja uvijek vodim računa da ni jedan gost nema smetnji i ne bude uznemiravan i zato uvijek dajem naloge da koliko je moguće gostu treba pružiti udobnost. Srce gosta je krhko kao staklo i pukne na najmanje kucanje. Ja sam prethodno bio uredio da jedem s gostima. Međutim, pošto se moja bolest pojačala počeo sam jesti posebnu dijetu, i taj aranžman više ne ostaje. Uz to, broj gosta  se toliko povećao da nije bilo dovoljno mjesta i ja sam zato nerado jeo odvojeno. Svako ima moje odobrenje da iznese svoj problem. Neki ljudi nisu dobro i za njih treba biti napravljen poseban dijetalni aranžman.’ Svi radnici trebaju imati u vidu sve što je u ovom isječku spomenuto a ne samo oni koji poslužuju hranu. U tome je savjet za svakog radnike đelse. Prvi savjet je da se gostima pruži što je moguće veća udobnost. Ovaj savjet također vrijedi za smještaj gostiju, kontrolu saobraćaja i bolji uvjeti za parkiranje, jer su i u ovom pogledu gosti nekad stavljeni u neugodnost. Ponekad ljudi prigovaraju da moraju ići sa velike udaljenosti jer je parkiraište bilo udaljeno ili autobus ili drugi opći prijevoz nisi išli redovito. Slično tome, treba biti obezbjeđen dobar servis u pogledu mjesta za pranje i zahoda, i posvetiti pažnju čistoći. Prošlogodišnji nedostaci se trebaju imati u vidu radi ovogodišnjeg aranžmana. Skaniranje treba biti organizovano na takav način da gosti izvan Džemata i invalidi ne moraju dugo čekati, slično majke s malom djecom trebaju biti u brzoj traki, pogotovu na kiši ili velikoj vrućini. Druga stvar koju je Obećani Mesija a.s. postavio koja vrijedi za svakog pojedinca je da je srce gosta kao staklo. Vrlo je važno da pazimo na ovo krhko srce. Ako povedemo dužnu brigu i budu napravljene mogućnosti često se ne iznose prigovori. Međutim, ako iz navike ljudi ipak prigovaraju ili kažu nešto neprikladno, radnici ih trebaju saslušati sa strpljenjem i podnošljivošću. Pogotovu kad radnici na bezbjednosti nameću svoje propise oni to trebaju uraditi s ljubavlju i naklonošću. Disciplina u bezbjednosti je vrlo važna i unutar šatora i izvan, pogotovu je to ovih dana od najviše važnosti. Međutim, ne treba da povrijedite osjećanja drugih i ako stvar postane ozbiljna treba biti upućena menadžmentu. Pogotovu gostima izvan Džemata treba biti pokazana dodatna susretljivost. Često su gosti izvana poznati i pokazan im je dobar tretman, međutim, čak i ako gost izvana i nije poznat treba mu biti pokazan najuljudniji tretman. Ovo će samo biti moguće kad krajnje uljudan tretman bude pokazan svuda. Uljudnost je također dobar povod za prenošenje poruke islama. U ranim danima Obećani Mesija a.s. je lično bio unaokolo da služi svoje goste. Kasnije je, pošto je broj gosta porastao kao i zbog njegovih dijetalnih zahtjeva, počeo jesti odvojeno. Sada se broj džemata još više povećao i u predstavljanju Obećanog Mesije a.s. nije moguće za Halifu vremena da jede s gostima i lično vodi brigu o svakome. Uz to, drugi poslovi su također porasli i zato je tu sistem tako da svako odjeljenje može povesti maksimalnu brigu o potrebama gostiju i sa punim razumijevanjem. Halifa vremena stavlja povjerenje u radnike i svaki radnik treba ispuniti ovo povjerenje. Gosti osjećaju da ljudi koji rade na đelsi žive blizu Halife vremena i od njih očekuju više standarde u svakom aspektu. Zaista, njihovi standardi i trebaju biti viši. Oni uključuju standarde ibadeta, pobožnosti i uljudnosti. Pažnja prema namazu i ibadetu je najvažnija kao što je i pažnja prema drugim pobožnim djelima i uljudnosti. Svi ovi atributi se trebaju manifestovati uvećani u toku dana đelse. Savjetujući je Halifatul Mesih spomenuo đelsu u Rabvi i da je svaki Ahmadi u Rabvi poslušao savjet koji je Halifa vremena dao. Sada se, zbog određenih okolnosti tamo ne održava đelsa. Trebate učiti dove za njih da Allah učini dobrim ono što oni propuštaju. Nema sumnje da džemat VB svake godine nastoji da ispuni dužno gostoprimstvo đelse. Bilo je vrijeme kad se govorilo da džemat VB nema snage ili mogućnosti da organizuje đelse i u ranim danima tražena je pomoć od centra poslije preseljenja hazreti halfatul Mesiha IV. Međutim, sada su s Božijom milošću menadžment i radnici u potpunosti obučeni i svoje dužnosti ispunjavaju na izvrstan način. Dok je napravljen napredak, to treba stvoriti dalju poniznost u svakom radniku i svakom vršiocu dužnosti. Svakodnevni izvještaji primljeni od glavnog službenika đelse pokazuju da se, mašAllah, odvija duboka priprema. Da Allah osposobi svakog radnika, muškarce, žene i djecu da svoju dužnost obave na izvanredan način. Kao što sam ranije spomenuo, zbog okolnosti, bezbjednost je izuzetno važna i nikakva vrsta kompromisa se ne može napraviti u ovom pogledu. Međutim, također je važno  da vodimo računa o osjećajima drugih. Radnici ne mogu uzeti zakon u svoje ruke; sa svakom teškom situacijom treba postupati razborito. Što se tiče Ahmadi muslimana koji dovode goste na đelsu izvan Džemata, o njima treba biti data informacije prije đelse i stvar u cjelosti riješena tako da ni Ahmadi domaćin nema povoda za prigovor zbok nekog zakašnjenja ili mogućeg odbijanja niti da gost bude postiđen. Također treba imati na umu da će biti napravljeno dodatno istraživanje o gostima koji domaćinu nisu dobro poznati i ovaj prces se treba obaviti unaprijed. Ova naredba nije za radnike đelse nego ju je važno izdati zato što takvi aranžmani trebaju biti riješeni dosta unaprijed. Još ostaje jedna sedmica prije đelse i bilo koji potreban aranžman treba biti napravljen sada. Ljudi pišu poslije đelse da prigovaraju o takvim stvarima. Ne treba biti prigovora ako menadžment odbija zahtjev u ovom pogledu. Menadžment također treba rješiti takve stvari sa razboritošću; uljudnost je takva da je trebamo pružiti drugima. Hazreti Halifatul Mesih je želio otvoreno reći da je zbog sadašnje situacije u svijetu općenito i što se tiče Džemata pogotovu element smutnje vrlo aktivan. Zato oni koji dovode goste izvana trebaju voditi računa o ovome. Ljudi ne trebaju sa sobom dovesti goste koje samo poznaju, nego kao goste trebaju divesti ljude s kojima imaju dogogodišnje kontakte samo kad su potpuno sigurni i za ovo se moraju posavjetovati sa menadžmentom. Gostoprimstvo općenito i gostoprimstvo gostiju Obećanog Mesije a.s. pogotovo trebate smatrati Božijom milošću i radi ovoga trebate činiti usluge i provoditi ih sa uvećanim žarom. Da Allah osposobi svakog radnika za to; najveća istaknutost treba biti data namazima i ibadetu. Da Allah blagoslovi ovu đelsu na svaki način i da svi zadaci menadžmenta budu izvršeni na vrijeme i da radnici služe na izvanredan način.