Hutbe 2015.

Hutba 20. februar 2015. – Predskazanje o Musleh Maudu – Obećanom reformatoru


Hutba, 20. februar 2015.

Kratki sadržaj hudbe koju je održao Hazreti Mirza Masroor Ahmad ajadahulahtalahbi
nasre hil aziz, Halifatul Mesih V, poglavar Ahmadija muslimanske zajednice.

Hutba je dostupna u audio, video i tekstualnom formatu.

VideoAudioTekst

Nakon što je svima uputio’Esselamualeikum ve Rahmatullahi’, i poslije tash-huda, ta’awwuza i učenja sure Al-Fatiha Huzura.t.b.a. (da ga Allah ojača Svojom moćnom pomoći) je rekao:

Danas je 20. februar a ovaj dan je u Ahmadija džematu poznat u pogledu predskazanja o Musleh Maudu r.a. Obećani Mesija a.s. je tražio ZNAK od Allaha, Uzvišenog, u potporu istinitosti islama zbog napada nemuslimana na islam koji su dostigli  vrhunsku jačinu. Zato se povukao četrdeset dana i činio ibadet i dove u osamljenosti, i u odgovoru na primanje njegovih dova ga je Allah, Uzvišeni obavijestio o izvanrednom znaku.

Ja neću spominjati detalje ovog izvanrednog znaka. Ja sam već održao nekoliko hutbi o ovome. U ovo vrijeme godine se također održavaju mnogi skupovi u svim Džematima na kojima učenjaci i govornici govore detaljno o ovom predmetu. O ovome se govori u detalje  na takvim skupovima i mnogi takvi skupovi će se održati i zaista se također održavaju i ove godine.

Ja ću vam danas predstaviti stvari koje je hazreti Musleh Maud r.a. lično rekao u raznim prilikama o ovom predskazanju. Ja, naravno, ne mogu obraditi sve bitne aspekte, ali ću vam predstaviti nekoliko takvih navoda.

U 1944. predstavljajući pozadinu ovog predskazanja, hazreti Musleh Maud r.a. je rekao: ‘Prije punih 58 godina, 1886. u ovom gradu Hoshiarpuru, u ovoj kući koju vam pokazujem, jedan nepoznat, usamljen čovjek iz Kadiana, nepoznat čak ljudima svog vlastitog naselja Kadiana, vidjevši suprotstavljanje ljudi prema islamu i njegovom osnivaču, došao je na ovo ponizno mjesto koje je  ustvari bilo suvišna soba mnogo veće kuće, da sebe predstavi pred Bogom, u osamljenosti, da Ga obožava i traži Njegovu pomoć i potporu. On je ostao odvojen od svakoga i četrdeset dana se predao iskrenom ibadetu i Bog mu je dao znak poslije ovih četrdeset dana ibadeta. Taj znak je bio da će Allah ne samo ispuniti ova obećanja koja mu je dao i učiniti da njegovo ime stigne do krajeva Zemlje nego će mu, s ciljem da ispuni ovo obećanje s još većim veličanstvom, dati sina koji će biti blagoslovljen posebnim atributima i odlikama. On će učiniti da se islam raširi do svih dijelova Zemlje. On će učiniti da ljudi razumiju profinjene tačke Božanskog znanja. On će biti manifestacija Božije milosti i samilosti. I njemu će biti dato vjersko i svjetovno znanje za širenje znanja svuda. I Allah će mu dati dug život dok ne stekne slavu širom svijeta.

Onda, na drugom mjestu hazreti Musleh Maud r.a. kaže: Kad je ovaj proglas bio objavljen neprijatelji Pokreta su počeli dugi slijed kritike i zato je 22. marta 1886. Obećani Mesija a.s. objavio drugi proglas. Neprijatelji su to kritikovali govoreći: ‘Koje povjerenje može neko imati u predskazanje koje kaže: ‘Ja ću biti blagoslovljen sinom’ dok je svima poznato da se sinovi rađaju ljudima, da je rijetka osoba koja nema sina ili ima samo kćeri.Mi obično vidimo da se sinovi rađaju ljudima cijelo vrijeme i niko ne proglašava da je rođenje sinova poseban znak bilo koje vrste. Prema tome, ako ti i bude rođen sin, kako će ovo utvrditi da je na ovaj način poseban Božiji znak pokazan svijetu?’

Odgovarajući na ovaj prigovor Obećani Mesija a.s. je napisao u svojoj najavi 22. marta 1886., da ovo nije samo predskazanje nego je zapravo veličanstveni nebeski znak koji je Milostivi Bog, Gospodar Veličanstva, pokazao u potporu istine i veličanstvenosti Časnog Poslanika, samilosnog i milostivog Muhammeda, odabranog.

U istom ovom proglasu je Obećani Mesija a.s. također rekao da je milošću Allaha, Uzvišenog, i Njegove dobrotvornosti, i kroz blagoslove Pečata poslanika s.a.v.s., Milostivi Bog, primanjem dova ovog poniznog roba, obećao da će poslati takvu pobožnu dušu čiji će se očiti i fini (pronicljivi) blagoslovi raširiti širom Zemlje. Činjenica je da bi čak bilo predskazanje da je Obećani Mesija a.s. jednostavno dao vijesti da će mu se roditi sin, zato što postoji grupa ljudi u svijetu, bez obzira kako mala po broju, koji su lišeni potomstva. I drugo, kad je on iznio ovaj proglas bilo mu je više od pedeset godina a postoje hiljade ljudi u svijetu za koje poslije ovih  godina prestane rađanje djece. Zatim ima onih kojima se rode samo kćeri i drugih koji imaju muške potomke ali čija muška djeca umru kratko poslije rođenja – i sve ove mogućnosti ili sumnje su bile prisutne ovdje u ovom slučaju.

Prema tome, prvo dati vijesti o rođenju sina nije u moći bilo kojeg čovjeka. Ali ako pretpostavimo, radi argumenta, da samo spominjanje rođenja sina nije ništa vrijedno da se naziva predskazanjem on kaže: ‘Kad sam ja dao vijesti samo da će mi se roditi sin? Ja nisam samo rekao da će mi se roditi sin. Ono što sam ja rekao je da je Bog, primanjem mojih dova obećao da će na svijet poslati takvu blagoslovljenu dušu čiji će se očiti i profinjeni blagoslovi raširiti širom Zemlje. Tako da je ovo kratki sažetak te objave.’

Neki ljudi iznose prigovore da on nije bio Musleh Maud. On kaže kako neki ljudi kažu da će Musleh Maud biti rođen od nekih budućih potomaka Obećanog Mesije poslije nekih tri ili četiri stotine godina, da ne može doći u sadašnje doba. Da li iko među njima ima strah od Boga i ne pogleda na riječi predskazanja i zamisli se na njima? Obećani Mesija a.s. piše da je u ovo vrijeme iznesena kritika protiv islama kako nema moći da pokaže bilo kakve znakove u vlastitu potporu. Pandit Lekh Ram je bio jedna takva osoba koja je iznosila ovakve kritike da, ako je islam zaista istinit onda trebabiti pokazan znak.Indarman Muradabadi je također iznio isti zahtjev. Obećani Mesija a.s. je padao na sedždu pred Bogom i Njega molio i tražio od Njega da pokaže takav znak da oni koji traže takve znakove postanu uvjereni u istinitost islama. Prema tome, Obećani Mesija je molio Allaha da učini da oni koji traže takve znakove postanu uvjereni u istinitost islama. Obećani Mesija je tako molio Allaha a ovi ljudi koji kažu da je Allah odgovorio na njegove dove govoreći da će mu On podariti sina za tri ili četiri stotine godina od sada, koji će biti znak istinitosti islama – postoji li barem jedna osoba na svijetu koja može reći  da je ovo nešto svjesno i razumno? Ovo je kao slučaj vrlo žedne osobe koja ode na vrata nekome i kaže. ‘Ja sam žedan, Boga ti daj mi vode da se napijem’ a ta osoba odgovori: Vidi gospodine, molim te ne boj se, ja sam napisao pismo Americi i do kraja ove godine ja ću od tamo primiti vrlo kvalitetan ekstrakt i napravit ću šerbet od toga u narednoj godini i dat ću ti da piješ. Čak ni najluđi čovjek od ludih ne bi takve stvari pripisao Bogu i Njegovom Poslaniku.

Pandit Leikh Ram, Munshi Indirman Muradabadi i hindusi iz Kadiana su govorili da je tvrdnja islama da njihov Bog ima moć da pokaže znak u njegovu potporu potpuno lažna i bez ikakve osnove i da ima ikakve istine u ovoj tvrdnji onda bi nam bio pokazan znak. I Obećani Mesija a.s. je pao na sedždu pred Allahom, Uzvišenim, i rekao: ‘O Bože, ja Tebe molim da mi pokažeš znak Svoje milosti, znak Svoje blizine i Svoje moći: tako da ovaj znak bude pokazan u takvo blisko vrijeme i period da ga vide ljudi koji su tražili takav znak, dok su živi da se osvjedoče u to.’ Tako da je ovo to što se upravo dogodilo 1889. kad sam se ja rodio uskladu sa obećanjem Allaha, Uzvišenog, dok su ovi ljudi koji su tražili znak bili živi da se osvjedoče u to i kako sam ja rastao, znakovi Allaha, Uzvišenog, su senastavili pokazivati.

Spominjući jednu od svojih vizija, i kako se to uklapa u predskazanje o Musleh Maudu koje je iznio Obećani Mesija a.s., hazreti Musleh Maud r.a. kaže: ‘Ja ću spomenuti sličnosti koje postoje između moje vizije i predskazanja o Musleh Maudu koje je iznio Obećani Mesija. U mojoj viziji ja sam vidio da je s mog jezika izlazila fraza: ‘anal masihul maudo, maseelohoo ve halifatohu’ (Ja sam Obećani Mesija, poput njega i njegov nasljednik).

Bilo je vrlo neobično da ove riječi izađu iz mojih usta  –  da je to bilo nešto u stvarnom životu   osjećao bih da je to vrlo neobično, ali sam to osjećao tako neobičnim čak u snu da sam se skoro probudio tim šokom – koje su riječi izašle iz mojih usta!

Poslije su neki prijatelji skrenuli moju pažnju na činjenicu da se spominjanje da sam ‘masihi nafs’ (mesijanska duša) nalazi u proglasu Obećanog Mesije sa datumom 20. februar 1886. Premda sam tog dana pročitao ovaj proglas no kad sam u to vrijeme održavao hutbu ove riječi iz proglasa nisu mi bile na umu. Dan ili dva poslije hutbe, ja vjerujem da je maulvi Ghulam Sarwar sahib skrenuo moju pažnju na činjenicu daje to bilo napisano u proglasu Obećanog Mesije a.s.: ‘On će doći na svijet i sa svojom mesijanskom dušom i blagoslovima duha istine će očistiti mnoge od njihovih bolesti.’ U ovom predskazanju je također upotrebljena riječ ‘messia.’

Drugo ja sam u viziji vidio da sam polomio kipove. Ukazivanje ovoga se također nalazi u drugom dijelu predskazanja Obećanog Mesije a.s.. ‘On će  blagoslovima duha istine izliječiti mnoge od njihovih bolesti.’ On kaže da se rječju ‘ruhul haq’ (duh istine)  mislilo na duh Božije Jedinstvenosti i istinaje da je u stvarnosti jedina stvar vrijedna spominjanja Božije Biće a sve druge stvari su jednostavno odraz i sjene. Tako se rječju ‘ruhul haq’ mislilo na duh Božije Jedinstvenosti o kojem je rečeno: ‘on će, svojim blagoslovima, očistiti mnoge od njihovih bolesti.’

Treće, ja sam također vidio da trčim, tako da sam u svojoj hutbi spomenuo da u viziji to nije bilo samo da ja brzo idem nego da trčim i zemlja se nastavlja skupljati pod mojim stopama.

Predskazanje koje se tiče Musleh Mauda također sadrži riječi: ‘on će sve brže i brže rasti’.

Slično tome ja sam u vizji vidio da sam otputovao u neke strane zemlje i tamo također nisam završio svoj posao ali namjeravam da idem još dalje naprijed, i rekao sam: ‘O Abdus Shukoor (O robe Allaha, Koji najviše cijeni) ja ću sada ići dalje naprijed i kad se vratim natrag sa ovog putovanja, vidjet ću da ste u ovom periodu utemeljili Božiju Jedinstvenost i izbrisali mnogoboštvo i utemeljli islam i učenje Obećanog Mesije a.s. čvrsto u srcima ljudi.’

Objava koju je Allah spustio Obećanom Mesiji a.s. također ovo spominje gdje je napisano: ‘On će steći slavu do svakog ugla Zemlje.’ Ove riječi također prenose značenje o njemu da će ići do najdaljih domašaja i da će nastaviti sve dalje i dalje.

Onda je u ovom predskazanju također spomenuto da će on biti ispunjen znanjem o prefinjenom i o stvarnostima.Također je ukazivanje na ovo u mojoj viziji. Tako sam u mom snu ja govorio vrlo glasno da je on onaj kojem je dato znanje o islamu i o Arapskom i o filozofiji ovog jezika na samom krilu majke dok ga je dojila.

Onda je bilo napisano da će on uzrokovati manifestaciju Božije slave. Ovo je također razjašnjeno u viziji. Kao što sam rekao, u viziji je o mom jeziku preuzeta kontrola i Božije riječi su počele izlaziti preko mog jezika i onda je stigao Časni Poslanik s.a.v.s. i onda je on govorio preko mog jezika i onda je došao Obećani Mesija a.s. i onda je on govorio preko mog jezika. Ovo je bila neobična i čudesna manifestacija Božije slave koja se također nalazi spomenuta u predskazanju. Tako da je ovo druga sličnost koja se nalazi u oboma – i u predskazanju i u mojoj viziji.

Onda je napisano da će on biti osoba uzvišenosti, veličanstvenosti i bogatstva. Ovo su riječi predskazanja i u viziji je bilo pokazano da postoji nacija u  kojoj ja određujem osobu kao njihovog vođu i kažem mu riječima kakvim se moćan kralj obraća svojim potčinjenim: ‘O Abdus Shukoor, ti ćeš meni biti odgovoran za  ovo da tvoja zemlja u najkraćem mogućem vremenu vjeruje u Božiju Jedinstvenost i napusti mnogoboštvo, počne prakticirati učenja Časnog Poslanika i ima na umu govor Obećanog Mesije a.s.’ Ove riječi koje su u viziji poticale s mog jezika mogle su doći samo od onoga ko je zaposjednut  uzvišenošću i veličanstvom.

I ovo što je spomenuto u predskazanju: ‘Mi ćemo u njega uliti Svoj duh’ je ukazivanje na to da će se Božija riječ spustiti na njega i ovo se također nalazi u viziji. Zato ja pod Božijim uticajem vjerujem da nisam ja taj koji govori nego da je preko Božije naredbe Allah taj čije su riječi bile objavljene mom jeziku. Tako da se ove riječi predskazanja odnose upravo na ovu stvar: Mi ćemo uliti svoj duh u njega.

Onda u viziji ja sam mislio da je svaki korak koji poduzmem poduzet pod nekom prethodnom objavom i ovo se također odnosi na iste ove riječi predskazanja.

Dok se obraćao Majlis Shoora 1936, kad je veliki broj ashaba Obećanog Mesije a.s. bilo prisutno i ‘tamo je također bila prisutna velika većina ‘tabejin’ (onih koji su došli poslije ashaba), hazreti Musleh Maud r.a. je rekao (Huzur a.t.b.a. je objasnio da je ovo bilo šest godina prije nego što je hazreti Musleh Maud r.a. iznio tvrdnju da je zaista on Musleh Maud, tako da je osam godina prije ovog datuma u 1944, on rekao): U ovo vrijeme pitanje za naš Džemat nije samo o Halifatu, tu su dva druga pitanja, jedno se tiče blizine vremena poslanstva a drugo se tiče obećanog halifata.Oba ova pitanja su takva da svako ko vjeruje u halifu može ih susresti. (Huzur a.t.b.a. kaže da je vjerovatno ovo prethodno spomenuo u hutbi).

Hazreti Musleh Maud r.a. je rekao da poslije  stotinu ili dvije stotine godina oni koji su ušli u bai’at neće susresti ove stvari.. neće biti primaoci ovih stvari. Ne samo obični vjernici tog doba, čak će Halifa tog vremena imati potrebu da traži uputu iz naših riječi i naših postupaka i naših naloga. Zaista, šta da govorimo o sebi, oni će imati potrebu da traže uputu od vaših riječi i vaših postupaka i vaših naloga. (Huzur je objasnio da je ovdje spomenuto o ashabima koji su bili prisutni) hazreti Musleh Maud r.a. je rekao da će oni biti halife svog vremena ali oni će reći da je ta i ta osoba tog Halifata rekla ili uradila takvu i takvu stvar, zato i mi također trebamo postupiti po ovome. Tako da ovo nije samo pitanje Halifata i Nizama (upravnog sistema) Džemata nego je zapravo pitanje koje se odnosi na samu prirodu naše vjere.

Onda postoji potreba da se kaže da to nije samo pitanje koje se odnosi na halifat po sebi nego se zapravo tiče halifata koji je obećani halifat, halifat koji je osnovan bazirano  na objavi i predskazanju. Jedna vrsta halifata je onaj koji Allah osnuje kroz ljude koji izaberu halifu i onda ga On prihvata, ali ovo nije ta vrsta halifata. Huzur a.t.b.a. je objasnio da je hazreti Musleh Maud rekao u pogledu svog vlastitog halifata da on nije halifa zato što su se ljudi Džemata ujedinili pod njim kao halifom drugog dana poslije smrti hazreti Halifatul Mesiha I r.a. – nego je rekao: ‘Ja sam također halifa zato što je čak prije halifata hazreti Halifatul Mesiha I r.a., Obećani Mesija a.s. rekao, bazirano na objavi od Svemogućeg Boga, da ću ja biti halifa. Zato ja nisam samo Halifa nego sam zapravo Obećani Halifa. Ja nisam uzdignut ili određen od Boga kao što je Božiji poslanik, ali moj glas je Božiji glas zato što je Svemogući Bog dao takve vijesti kroz Obećanog Mesiju a.s. Tako da je duševni uzrast (veličina) ovog halifata između uzrasta poslanstva i halifata, i ova prilika nije takva da Džemat dopusti da propadne a da ipak uspije biti pobjednik u Božijim očima.

Baš kao što je istina da se Božiji poslanici ne pojavljuju svaki dan, slično je istina da se obećane halife također ne pojavljuju svaki dan. Slično tome, biti u stanju prepričati da nam je Božiji poslanik rekao neku stvar na ovaj način prije 25 ili 30 godina također nije dostupno svakome stalno. Ona duhovnost i osjećaj blizine Bogu koji se mogu razviti u osobi koja može reći da je prije trideset godina jedan bio uzdignut od Boga, Njegov Vjerovjesnik, i da je ovo rekao – kako se može isto osjećanje blizine Bogu i duhovnost roditi u srcu one osobe koja kaže da je prije 200 godina onaj koji je uzdignut od Boga rekao nešto na ovaj određeni način – zato što onaj koji ovo kaže 200 godina poslije ne može potvrditi vjerodostojnost ovoga ali onaj ko ovo kaže 20 ili 30 godina poslije, može posvjedočiti i dokazati istinitost (vjerodostojnost) toga. (Huzur a.t.b.a. je objasnio da je na ovoj osnovi  hazreti Musleh Maud r.a. rekao da će halifa koji će doći kasnije tražiti uputu iz riječi i djela ashaba r.a. Obećanog Mesije a.s. i onih koji su došli poslije njih).

Onda je ljudimakoji su govorili: Ako si ti Musleh Maud zašto to ne proglasiš – i on je iznio ovaj proglas 1944 – hazreti Musleh Maud r.a. je rekao: ‘Ljudi su nastojali da trebam iznijeti tvrdnju da sam ja Musleh Maud  ali ja nikada nisam razumio potrebu za ovim. Protivnici kažu kako me moji sljedbenici zovu Musleh Maudom a da ja lično nisam iznio ovu tvrdnju. Ali ja kažem: Kakvu potrebu ja imam da iznosim tu tvrdnju? Ako sam ja Musleh Maud onda to što ja ne iznosim tvrdnju o tome neće uopće promijeniti moj položaj kao Musleh Mauda. Kad je moje stajalište da predskazanje koje se tiče onoga ko nije određen od Boga kao Vjerovjesnik, ne iziskuje iznošenje tvrdnje (Huzur a.t.b.a. je objasnio da mudžaddid –reformator, također podpada pod ovu kategoriju onih koji nisu određeni), prema tome, gdje je potreba za mene da iznosim tu tvrdnju? Časni Poslanik s.a.v.s. je iznio predskazanje o željeznici, je li neophodno da željeznica iznosi tu tvrdnju? Onda je tu predskazanje u pogledu Deđala- antikrista, ali je li neophodno za Deđala da iznese tu tvrdnju? Ali jeste, u slučaju onoga ko je određen od Boga postoji potreba za tu osobu da iznese tvrdnju. Što se tiče onoga ko nije određen može se čak dogoditi da on ne bude ni upoznat da se određeno predskazanje ispunilo u njegovoj osobi. Nema ničega zbog čega se treba brinuti o ovome.

Lista mudžadida koji su došli u muslimanskim ummetom objavljena je nakon što je Obećanom Mesiji a.s. bilo pokazano, a koliko ih je bilo među njima koji su iznijeli tvrdnju? Ja sam ovo čuo direktno od Obećanog Mesije  a.s. lično da je on rekao: ‘Ja vidim Auragzaiba kao mudžadida njegovog vremena.’ Ali je li on iznio ikakvu takvu tvrdnju? Na Omera bin Abdul Aziza se poziva kao na mudžadida. Je li on iznio bilo kakvu takvu tvrdnju? Tako da nije neophodno za onog ko nije određen od Boga da iznosi bilo kakvu tvrdnju. To je neophodno samo za one koji su određeni od Boga da iznesu tvrdnju da su oni ti na koje se poziva u određenim predskazanjima. U slučaju onog ko nije određen mi trebamo samo pogledati na rad (posao) koji oni obavljaju i ako posao koji su oni uradili zadovoljava kriterij, kakva je onda potreba za njegovom tvrdnjom, zaista u takvom slučaju čak i ako osoba nastavlja odbijati ovaj položaj mi ćemo nastaviti govoriti da je on taj u čijoj osobi se ispunilo određeno predskazanje.

Čak i da je Omer bin Abdul Aziz odbio da je mudžadid, mi ćemo ipak govoriti da je on bio mudžadid svog doba jer za mudžadida nema potrebe za iznošenjem tvrdnje. Ova potreba ovdje za iznošenjem tvrdnje samo je neophodna kad je takva osoba određena od Boga. Ali jeste, oni koji nisu određeni, koji čine da islam ustane kad bude padao u njihovo doba, i koji slome napade neprijatelja koji napreduju, onda, iako takve osobe možda ne budu svjesne, ipak mi možemo reći da su oni bili mudžadidi svog vremena.

Huzur a.t.b.a. je objasnio da je, zato, rad mudžadida da zaustavi padanje islama i da ga uzdigne, da uzdigne njegovo učenje, uspne ga ponovo i da se suprotstavi, da otupi i slomi napad neprijatelja islama.

On dalje kaže: ‘Jeste, mudžadid koji je određen (od Boga) može samo biti onaj koji iznese tvrdnju kao što je bio slučaj sa Obećanim Mesijom a.s. Što se tiče mene nema potrebe za iznošenjem tvrdnje da sam Musleh Maud. I nema potrebe da postanete zabrinuti takvim govorom protivnika.Tu nemastraha ni od kakvog nepoštovanja povezanog s ovim.  Stvarna čast je samo ona koja se primi od Allaha, Uzvišenog, iako u očima ljudi taj čovjek može biti smatran sramotnim i prezrenim. Ako on ide Božijim putem onda će on na Njegovom sudu sigurno biti smatran počašćenim. Ali ako osoba utemeljuje svoju vlastitu lažnu tvrdnju upotrebom laži i postigne nadmoć među ljudima sa svojim prešutnim pristankom i spletkarenjem on ipak neće biti u stanju da stekne čast na Božijem sudu. A onaj ko nema časti na Božijem sudu, bez obzira koliko počasni položaj može izgledati da zauzima u očima svijeta, takav uprkos tome podnosi gubitak i nije stekao ništa i na kraju će jednog dana biti ponižen.’

Onda je 1944., kad je hazreti Musleh Maud r.a. iznio tvrdnju i proglasio da je Musleh Maud rekao: ‘Članovi našeg Džemata su ponavljajući stalno stavljali ovo i druga takva predskazanja pred mene i insistirali da ja proglasim da sam onaj u čijoj osobi su ova predskazanja ispunjena. Ali ja sam im uvijek govorio da samo predskazanje pokaže osobu u kojoj je ono bilo ispunjeno i ako su ova predskazanja o meni onda će doba samo posvjedočiti da sam ja taj na koga su se ova predskazanja odnosila. I ako se ona ne odnose na mene onda će vrijeme samo svjedočiti protiv mene. U oba slučaja nema potrebe za mene da kažem bilo šta. Ako se ova predskazanja ne odnose na mene zašto da ja onda postanem griješnik govoreći da se odnose na mene. I ako se zaista tiču mene gdje je onda potreba za mene da postupam užurbano. Vrijeme će samo pokazati stvari.

Tako baš kao što je rečeno u objavi od Boga: ‘Oni kažu da je zaista ovo onaj očekivani ili trebamo očekivati drugog.’ Svijet je toliko puta postavljao ovo pitanje, toliko puta.. i dugo vremena je prošlo od toga.. i u predskazanju Obećanog Mesije a.s. je spominjanje pomračenja ovog dugog perioda. Na primjer o hazreti Jakubu a.s., braća hazreti Jusufa a.s. su rekli: Ti ćeš nastaviti ovako govoriti o Jusufu dok čineći tako ne budeš blizu smrti.’ Upravo ova objava je došla Obećanom Mesiji a.s. i slično mu je došla ova objava: ‘Ja osjećam miris Jusufa’ i obavijestila da će se u skladu s voljom Svemogućeg Allaha ova stvar sama pokazati poslije protoka dugog perioda vremena.  Ja sam ipak utemeljen na vjerovanju čak ako do vremena blizu svoje smrti ne budem  obaviješten o ovim predskazanjima koja se tiču mene, ili čak ako ne budem o tome obaviješten do same svoje smrti, i događanja se sama pokažu, da zbog toga što su se ova predkazanja ispunila u moje doba i mojim rukama – da sam ja zaista bio onaj na koga su se ona pozivala –  da nema ničeg pogrešnog u tome da se tako dogodi. Za viziju ili objavu da se dogodi je druga stvar. Ali Allah, Uzvišeni, je pokazao ovu stvar i dao mi znanje o tome Lično da se predskazanja o Musleh Maudu odnose na mene i zato sam ja po prvi put tražio da mi budu donesena sva ova predskazanja i da ih pogledam s namjerom da razumijem stvarnost ovih predkazanja i vidim šta je Allah, Uzvišeni u njima rekao.

Zato što su mi članovi našeg Džemata uvijek navodili ova predskazanja ja sam izbjegavao da ih čitam u dubinu i zamislim se intenzivno nad njima iz straha da možda utemeljim pogrešnu misao o njima u svom umu. Ali danas po prvi put ja sam pročitao sva predskazanja i sada poslije čitanja ovih predskazanja ja mogu, milošću Allaha Svemogućeg, reći sa potpunom sigurnošću i ovlaštenjem da je Allah, Uzvišeni, zaista ispunio ovo predskazanje kroz moju ličnost.

Tako da je bilo vrijeme kad je on rekao da nema potrebe da iznosi bilo kakav proglas i onda je došlo vrijeme kad mu je Allah objasnio i otkrio mu da je zaista on Musleh Maud i da izda proglas…onda je u to vrijeme on dao otvoren poziv onima koji su kritikovali i onima koji nisu vjerovali. On je rekao: ‘Ja kažem, i ja tako kažem zaklinjući se Bogom Svemogućim, da sam ja onaj u čijoj se ličnosti ispunilo predskazanje o Musleh Maudu i ja sam onaj kojeg je Allah učinio nišanom onih predskazanja koja je dao Obećani Mesija a.s. o dolasku onoga koji je bio obećan.Osoba koja misli da sam ja kriv za izmišljanje ili ko misli da sam ja upotrijebio laž ili neistinu u ovoj stvari, ona  treba doći i zauzeti se u mubahili (duel dovom) samnom – ili da se zakunu Allahom, Uzvišenim, i prizivaju Božiju srdžbu na lažova, objavi da mu je Bog rekao da ja upotrebljavam laž. Onda će Allah, Uzvišeni, izručiti svoju presudu nebeskim znakovima o tome ko je lažov a ko je istinit.

Dozvolite mi da sada spomenem neke od njegovih opažanja koja se odnose na druge dijelove ovog predskazanja. Jedan od njih se odnosi na ovo: ‘On će biti ispunjen znanjem ‘očitog”. Ovo je jedan dio predskazanja koje kaže da će taj obećani biti ispunjen svjetovnim i duhovnim znanjem… očitim i prefinjenim znanjem…Hazreti Musleh Maud r.a.  ovdje obrađuje svjetovni očiti dio.

On kaže: Ono šta ovo znači je da on neće ići i učiti svjetovno znanje nego će ga zapravo takvom znanju poučiti Svemogući Bog. Ovdje treba zapamtiti da nije rečeno da će on biti stručnjak u svjetovnom znanju nego su riječi: ‘on će biti ispunjen  svjetovnim znanjem.’ Šta ovo znači je da će ga neka druga sila poučiti ovom svjetovnom znanju. Njegov vlastiti napor, koncentracija i borba neće imati nikakve veze s ovim. Ovdje se rječju ‘svjetovno znanje’ nije mislilo na matematiku i nauku itd, zato što je ovdje rečeno: ‘on će biti ‘ispunjen’ sa takvim znanjem što pokazuje da će tom znaju biti poučen od Svemogućeg Boga. I kad je rečeno da će ga Svemogući Bog poučiti, onda se nije mislilo da će ga Bog poučavati matematici, nauci i geografiji itd, nego ono čemu je poučen od Svemogućeg Boga ima veze sa znanjem vjere i Časnog Kur’ana. Način na koji sam ja bio poučen sam pokazuje da tu nije umiješan nikakav ljudski napor u to. Od mojih učitelja neki su živi a neki su umrli i najveća usluga meni od njih svih je usluga hazreti Halifatul Mesiha I r.a.

Onda je on rekao. ‘Allah, Uzvišeni me je poučio znanju Časnog Kur’ana kroz meleka. I On je razvio takvu sposobnost u meni kao da je nekoj osobi dat ključ ogromne riznice. Ne postoji u svijetu učenjak koji može doći pred mene i kojem ja neću biti u stanju utvrditi vrhovnu vlast Časnog Kur’ana.

On je govorio u Lahoru i rekao je da je ovdje univerzitet i tu su sve vrste učenjaka i: ‘ja kažem da nijedan učenjak bilo koje discipline ne može doći pred mene i iznijeti bilo koju vrstu napada baziranog na njegovom posebnom znanju a da ja neću biti u stanju da ga opovrgnem i  cijeli svijet će vidjeti da sam ja savladao  njegov prigovor. Ja iznosim tvrdnju da ću mu ja odgovoriti bazirano na uzvišenoj riječi Božijoj i ja ću pobiti njegov napad upotrebom samih ajeta Časnog Kur’ana.’

U knjizi pod nazivom, ‘Poruka Ahmadijata’, on kaže da su ga meleki poučili mnogim stvarima.  Na jednom mjestu on je rekao da su ga meleki poučili značenju sure Al-Fatiha ‘i od tada su mi bila otkrivena mnoga značenja sure Fatiha, otvorila mi se, da im nema granice. I moja je tvrdnja da obim duhovnog znanja i istina (stvarnosti) koje bilo ko iz bilo koje vjere ili ljudi ne mogu izvući iz svojih svetih knjiga, ja ću biti u stanju da im pokažem daleko više od toga samo iz sure Fatiha. Ja sam dao svijetu ovaj poziv za najduži period vremena ali do danas niko nije prihvatio ovaj poziv.

Dokaz Božijeg postojanja, dokaz Božije Jedinstvenosti, potreba za poslanstvom i istinom, znakovi savršenog Šerijata i potreba ljudi za njim, namaz i ibadet, odredba/sudbina, oživljenje i Sudnji dan, Džennet i Džehennem, poslanstvo i potreba za njim – sura Fatiha zapanjujuće rasvjetljava sve ove teme da stotine stranica drugih svetih tekstova ne mogu omogućiti ljudima takvo osvjetljenje.

Onda je on rekao da poslije uzimanja odgovornosti Halifata, Uzvišeni Allah je otkrio istine i znanje Časnog Kur’ana u takvom obilju da je sada muslimanski ummet obavezan da do Sudnjeg dana proučava moje knjige i izvlači korist iz njih. Koje islamsko pitanje postoji koje Uzvišeni Allah nije kroz mene objasnio sa svim njegovim detaljima? Pitanje poslanstva, nevjerovanja, Halifata, odredbe/sudbine, otkrivanje potrebe za Kur’anskim učenjima, islamskoj ekonomiji, islamskoj politici, islamskoj sociologiji itd; ništa znatno nije bilo na raspolaganju na ove teme zadnjih 1300 godina.

Ja sam bio onaj koga je Allah blagoslovio da obavim ovu uslugu vjere i kroz mene je Uzvišeni Allah otvorio vrata znanju Kur’anskih istina u pogledu ovih tema koje i prijatelji i neprijatelji jednako kopiraju ovih dana. Nije važno ako me bilo ko vrijeđa stotinu hiljada puta i kaže mi sve vrste dobrih i loših stvari u sličnom broju, koja god osoba bude željela da širi učenja islama u svijetu ona će morati tražiti moju pomoć i nikada neće biti u stanju da ostane izvan okrilja da meni bude dužan (obvezan) bilo da su oni paighami (oni Ahmadi koji se nisu držali Halifata poslije smrti hazreti Halifatul Mesiha I r.a.) ili iz Egipta, njihovi potomci gdje god budu željeli da budu od služenja vjeri morat će čitati moje knjige i nastojati da iz njih izvuku korist. Zaista ja mogu reći bez ikakve oholosti da je od halifa, najviše materijala koji je bio skupljen u pogledu ovih tema skupljen je kroz mene. Zato nije važno šta ovi ljudi možda kažu o meni, i nije važno koliko me vrijeđaju, ako oni budu primaoci znanja Časnog Kur’ana to će biti zbog mene i kroz mene i svijet će biti obvezan da im kaže: O vi budalasti, šta god da je to što vam je dato vi ste to dobili od njega zato, sa kojom maskom mu se suprotstavljate.

Onda je on rekao: Ja sam održao svoj prvi javni govor u 1907. To je bilo vrijeme đelse. Mnogi ljudi su se okupili i hazreti halifatul Mesih I r.a. je također bio prisutan. Ja sam pročitao drugi dio sure Lukman i onda dao njegov komentar. Moje lično stanje je u to vrijeme bilo, zato što je ovo bilo prvi put i bilo mi je samo 18 godina i tu je bilo toliko službenika visokog položaja da je na početku za mene sve postalo mračno i ja nisam imao pojma o tome ko je sjedio ispred mene a ko nije. Govor je trajao pola sata do četrdeset minuta i kad sam sjeo poslije davanja govora, sjećam se da je hazreti Halifatul Mesih I r.a. ustao i rekao: ‘Mian, ja ti čestitam, održao si tako izvanredan govor. Ja ti ovo ne govorim da te zadoovljim. Ja želim da te uvjerim da sam taj koji mnogo čita i da sam proučavao mnoge velike komentare ali čak sam i ja naučio iz tvog govora takve stvari koje ne samo da nikad nisam pročitao u bilo kojim prethodnim komentarima nego koje nisam znao do danas.’ Sada, ovo je bila samo milost Allaha, Uzvišenog, inače je stvarnost da do tog vremena niti je moje čitanje bilo obimno niti sam ja potrošio jako puno vremena u razmišljanju nad značenjima Časnog Kur’ana. Uprkos ovome Allah, Uzvišeni je učinio da s mog jezika poteku takve profinjenosti i istine koje nisu bile spomenute nikada prije.

Onda je tu fraza u predskazanju: ‘on će biti ispunjen ‘baatnee uloom”, duhovnim ili prefinjenim i skrivenim znanjem. On kaže da se ovom frazom mislilo na prefinjenosti i istine koje se odnose osobito na Boga kao na primjer znanje o nevidljivom, koje On otkriva takvim Svojim robovima kojima je dato da obave posebnu službu u svijetu tako da njihova veza sa Svemogućim Bogom može biti pokazana i oni možda tako budu u stanju da okrijepe, podmlade i ponovo utemelje vjeru ljudi. Tako je u ovome Allah, Uzvišeni, također mene blagoslovio na krajnje poseban način i meni je dato stotine snova i objava koji imaju veze sa znanjem o nevidljivom.

On kaže da je čak u toku života Obećanog Mesije a.s. kad nije bilo pitanja i ideje da se pojavi u nečijoj glavi čak o halifatu, ja sam primio ovu objavu od Allaha, Uzvišenog, da in-nal-lazeenat-tabaooka fauqal-lazeena kafaroo ila jaumal qijamatay, što znači da oni ljudi koji budu vjerovali u tebe će do Sudnjeg dana prevladavati nad onima koji ti se budu suprotstavljali. Ja sam ovu objavu prenio  Obećanom Mesiji a.s. i on ju je zabilježio. Ovo je isti ajet koji se nalazi u Časnom Kur’anu o hazreti Isau a.s. ali tu su riječi (3:56) wa jayalul-lazeenat-tabaooka fauqal-lazeena kafaroo ila jammal qijamatay,što znači: Ja sam taj Ko će do Sudnjeg dana staviti one koji tebe slijede iznad onih koji ne vjeruju. Ali objava koja je meni data je snažnija od ove.

Ja sam ovu objavu prenosio prijateljima od vrlo dugog vremena. Vidite kako se meni suprotstavljalo ali kako je meni uvijek data pobjeda. Oni koji su odbili da daju bai’at učinili su ogromnu propagandu govoreći da je radi djeteta cijeli Džemat uništen ali su se njihovi cijeli napori pokazali bez učinka. Ja sam u ovo vrijeme nisam bio upoznat sa ovim stvarima da sam se, čak kad sam čuo takav govor, pitao o kojem djetetu ovi ljudi govore. Ali uprkos ove činjenice, oni koji su mi se suprotstavili u to vrijeme imali su ogroman uticaj pa ipak sva njihova propaganda je bila ništavna i Allah je meni dao pobjedu i uspjeh.

Onda je objašnjavajući dio predskazanja koje kaže: ‘on će preokrenuti tri u četiri’ hazreti Musleh Maud r.a. je rekao da nije istina da ovo ne pristaje meni. Ja sam onaj koji je na mnoge načine od tri napravio četiri. Prvo na način da je prije mene, Mirza Sultan Ahmad sahib, Mirza Fazal Ahmad sahib i Bashir, prvi bili rođeni i ja sam bio četvrti.

Drugo, na ovaj način da su se poslije mene rodila tri sina Obećanom Mesiji a.s. i na ovaj način sam ja od tri napravio četiri. Mirza Mubarak Ahmad, Mirza Shareef Ahmad i Mirza Bashir Ahmad i četvrti sam bio ja.

Treće ja sam bio u stanju da od tri napravim četiri na taj način da su među preživjelim potomcima Obećanog Mesije a.s. bila samo tri brata, to jest, ja, Mirza Bashir Ahmad sahib i Mirza Shareef Ahmad sahib time što su prihvatili Obećanog Mesiju a.s. bili su među njegovim duhovnim sinovima. Mirza Sultan Ahmad sahib nije bio među njegovim duhovnim potomcima. On je imao veliku vjeru u hazreti halifatul Mesiha I r.a. ali uprkos ovome u periodu njegovog halifata on nije primio Ahmadijat. Međutim, iz vizije Obećanog Mesije a.s. je izgledalo da je Allah, Uzvišeni odredio  uputu za njega. Ali on nije prihvatio Ahmadijat u vrijeme Obećanog Mesije a.s. ili u vrijeme halifata hazreti Halifatul Mesiha I r.a. Ali kad je došlo moje vrijeme Uzvišeni Allah je odredio za stvar  na takav način da je on primio Ahmadijat kroz mene.

Na ovaj način je Allah, Uzvišeni dao sinu Obećanog Mesije a.s. sposobnost da dadne bai’at na mojoj ruci na izvanredan način uprkos činjenice da je on bio moj stariji brat i izuzetno je teško za starijeg brata da dadne bai’at na ruci mlađeg brata. Tako da je poslije davanja bai’ata on  sam rekao da je dugo vremena ostao dalje od davanja bai’ata misleći da, ako treba  dati bai’at trebao je to uraditi na ruci Obećanog Mesije a.s. ili na ruci hazreti halifatul Mesiha I r.a. prema kojem je imao veliku vjeru, kako može dati bai’at na ruci svog mlađeg brata? Ali je na kraju rekao da izgleda da će morati ispiti ovu čašu i tako je dao bai’at na mojoj ruci; tako je Allah mene učinio onim koji je od tri napravio četiri. Zato što prije ovoga, s tačke gledišta duhovnog potomstva Obećanog Mesije nas je bilo tri brata ali smo onda od tri postali četiri.

Onda sam ja onaj koji od tri pravi četiri s ove tačke gledišta također da sam rođen u četvrtoj godini ovog predskazanja. Predskazanje je dato Obećanom Mesiji a.s. u 1886. godini a ja sam se rodio 1889. Tako je 1886 bila jedna godina, 1887 dvije, 1888 tri i 1889 četiri. Tako je u predskazanju također nagovješteno da će moje rođenje biti u četvrtoj godini predskazanja i tako sam na ovaj način također ja bio onaj koji od tri pravi četiri.

Hazreti Musleh Maud r.a. kaže da je peta vijest koja je data bila da će njegov silazak biti uzrok manifestacije Božije slave. Ovo se također ispunilo u moje vrijeme. Prema tome, čim je meni data odora halifata dogodio se Prvi svjetski rat i sada je u toku Drugi svjetski rat kroz koji je manifestovana Božija veličanstvenost u svijetu. Možda će neki reći da su živi milioni ljudi u čijim životima se ovi ratovi događaju – mogu li oni također reći da su ovi ratovi u potporu njihovoj istini. Moj odgovor je: da je ovim ljudima bila data vijest o nevidljivom o ovim ratovima onda  oni mogu tvrditi da su ovi ratovi znak u potporu njihove istinitosti ali ako njima nisu bili dati detalji o ovim ratovima onda samo onaj kome su takvi detalji omogućeni će biti onaj u čiji prilog su ovi ratovi navedeni da  podrže njihovu istinu.

(U predskazanju se kaže) ‘On će sve brže i brže rasti’. Hazreti Musleh Maud r.a. kaže kad je postao Halifa, u kasi je bilo samo 14 aanasa (jedan rupi, novac u upotrebi u Indiji u ovo vrijeme bio je 16 aanasa) i bio je dug od 18.000 rupija. U tolikoj mjeri da, kad sam ja napisao prvi proglas čija je tema bila ‘Ko je taj ko može zaustaviti Božiji rad (dejstvo)’ ja čak nisam imao novaca da to štampam. Naš djed po majci je u to vrijeme skupio neke fondove za gradnju džamije i od tog novca nam je pozajmio  200 rupija za štampanje ovog proglasa i rekao kad kasa počne primati fondove, da će ovaj novac biti vraćen.

Kad je tu bio dug od 18.000 rupija i kad je većina Anjumana bila protiv mene, i kad je sekretar Anjumana bio protiv mene, i kad je direktor Medrese bio protiv mene, ovo su bile moje riječi koje sam napisao i objavio u ovom proglasu u to vrijeme. ‘Bog želi da se ujedinjenje Džemata dogodi upravo od mene. I ne postoji niko ko može zaustaviti ovu Božiju želju. Zar oni ne vide da su za njih otvorena samo dva puta: ili će dati bai’at na mojoj ruci i tako se uzdržati od stvaranja podjele u Džematu ili će slijeđenjem svojih zlih želja učiniti jelovom bašču koja je bila zalivena krvlju onih časnih ljudi koji su došli prije nas. Ono što se dogodilo, dogodilo se ali sada ne preostaje nikakve sumnje da se ujedinjenje Džemata samo može dogoditi na jedan način a to je da bai’at treba dati na ruci onoga kojeg je Bog učinio Halifom, inače će svaka osoba koja će se kretati u suprotstavljanje njemu biti uzrok podjele.

On dalje kaže: Ja sam dalje napisao da, ako me cijeli svijet prihvati moj Halifat ne može postati veći i ako me svi oni, Bože sačuvaj, napuste čak ni onda moj Halifat neće biti pogođen ni na koji način. Baš kao što je poslanik poslanik čak i ako bude sam, slično je halifa koji je posve sam on ipak ostaje halifa. Zato je blagoslovljen onaj ko prihvata odluku i određenje Božije. Teret koji je Allah stavio na mene je ogroman i da mi Njegova pomoć nije bila dostupna ja ne bih bio u stanju da uradim bilo šta ali ja imam čvrstu vjeru u to Uzvišeno Biće da će mi On sigurno pomoći. Dovoljno je reći da su nastale sve vrste suprotstavljanja, političkih kao i religiskih, unutrašnjih i vanjskih, ali me je Svemogući Bog osposobio da uvijek Džemat odvedem do sve većeg napretka i uspjeha.

On će biti povod oslobađanja onih koji su porobljeni. Ovo je također bilo predskazano. Allah, Uzvišeni je ovo također ispunio kroz mene. Prvo na taj način da je dao uputu onim nacijama prema kojima muslimani nisu obratili pažnju i oni su prije bili u potpuno niskom i bijednom stanju postojanja. Oni su živjeli živote robova. Za njih nije bilo dostupno obrazovanje, niti je njihova kultura i civilizacija uopće bila napredna, niti je bilo ikakvog aranžmana za njihovu obuku kao što su neke oblasti u Africi i svijet ih je odbacio i napustio. Njih su koristili za fizički rad i služenje drugima. Hiljade ljudi iz takvih zemalja su ušli u islam preko mene. U ovim zemljama se širilo kršćanstvo velikom brzinom i čak i sada u mnogim takvim predjelima prevladava kršćanstvo ali pod mojim nalozima naši misionari su otišli u takve predjele i uspješni su u preobraćanju hiljada nekadašnjih mnogobožaca u muslimane i doveli su hiljade iz kršćanstva u islam.

Ovo je imalo tako ogromnu posljedicu na kršćanstvo da je u vrlo velikoj organizaciji kršćana u Engleskoj, koja ima kraljevsko pokroviteljstvo i od vlade joj je pripisana dužnost da propovijeda kršćanstvo, određena komisija s namjerom da otkrije zašto je napredak kršćanstva stao u Zapadnoj Africi. Izvještaj koji je ova komisija predstavila pred organizaciju je više od dvanaest puta spomenuo Ahmadija muslimansku zajednicu i rekla je da je ovaj Džemat zaustavio napredak kršćanstva. Dovoljno je reći da u Zapadnoj Africi i Americi, u obje ove zemlje ljudi Afričkog porijekla prihvataju islam u velikim brojevima.  Ovo je način na koji je, širenjem islama među ovim nacijama, Allah učinio mene sredstvom oslobađanja ovih nacija iz robstva i dao mi sposobnost da uvećam nivo njihovih sredstava života.

Onda u istom kontekstu slučaj ljudi Kašmira je snažno svjedočenje istini ovog predskazanja u moj prilog. I svako ko se zamisli nad ovim događajima sa iskrenošću neće omašiti a da ne dođe do zaključka da je kroz mene zaista Allah omogućio sredstva za oslobađanje ljudi Kašmira iz ropstva i uzrokovao da njihovi neprijatelji izgube.

Tu su dva velika dijela ovog predskazanja. Prvi se tiče Allahovog obećanja: ‘Ja ću učiniti da tvoje ime stigne do krajeva Zemlje.’ Sada, samo to što je sin ne garantuje da će njegovo ime stići do krajeva Zemlje. ‘Uskoro poslije mog rođenja Obećani Mesija a.s. je počeo uzimati bai’at i tako je ovaj Pokret osnovan u svijetu. Onda sam ja u raznim dijelovima svijeta osnovao misije Zajednice. U vrijeme smrti Obećanog Mesije a.s. Džemat je osnovan u Indiji i do neke mjere u Afganistanu. Allah me je blagoslovio, kao što je bilo predskazano, da ću ja osnovati misije Ahmadija džemata u mnogim raznim zemljama.

Tako da sam u ranim danima mog halifata osnovao misije u Engleskoj, Cejlonu i Mauriciusu. Onda je ovaj Pokret nastavio sve više rasti. Misije su na ovaj način osnovane u Iranu, Rusiji, Iraku, Egiptu, Siriji, Palestini, Lagosu, Nigeriji, Zlatnoj obali (sada Gana), Siera Leonu, Istočnoj Africi, Europi, Engleskoj, Španiji, Italiji, Ćehoslovačkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Jugoslaviji, Albaniji, Njemačkoj, SAD, Argentini, Kini, Japanu, Maleziji, Javi, Sumatri, Solovia i Kashgaru. Među misionarima koji su bili poslani neki su u zatvoru u rukama naših neprijatelja dok su drugi zauzeti provođenjem svog posla i neke misije su zatvorene zbog rata koji je u toku. Dovoljno je reći da nema nacije u svijetu koja ne osjeća da Ahmadijat raste kao polava koja dolazi prema njihovim zemljama.

Vlade osjećaju dejstvo ovih aktivnosti i zaista neke vlade također pokušavaju da to obuzdaju. (Huzur a.t.b.a. kaže da ovo nije samo istina tog doba to je istina i danas također). Tako kad je naš misionar otišao u Rusiju bio je podvrgnut velikom mučenju i batinjan, i držan u zatvoru dug period vremena ali zato što je bilo Božije obećanje da će On učiniti da se ovaj Pokret širi i dat će mu slavu kroz mene do samih krajeva Zemlje, On je učinio da Njegovom milošću Ahmadijat stigne do svih ovih mjesta i zaista je učinio da na nekim mjestima bude osnovan prilično velik Džemat.

Ima mnogo dijelova ovog predskazanja koje se ispunilo u ličnosti hazreti Musleh Mauda r.a. i zaista su bila ispunjena mnogo puta i na raznim mjestima i ona nastavljaju pokazivati istinitost Obećanog Mesije a.s. i nastavljaju uvećavati čast i poštovanje prema Časnom Poslaniku s.a.v.s.

Da Allah nastavi prosipati Svoju milost na hazreti Musleh Mauda r.a. i podari nama također sposobnost da ispunimo svoje dužnosti. Amin.

Poslije džume namaza Huzur a.t.b.a. je klanjao dženazu namaz u odsustvu za Mukarram maulana Muhammeda Siddique shahid sahiba iz Gurdaspura, misionara Džemata.