Ahmadijat

Hutba 13. maj 2016. – Mahmood Džamija – Malmo Džamija


Hutba, 13. maj 2016. godine

Kratki sadržaj hudbe koju je održao Hazreti Mirza Masroor Ahmad ajadahulahtalahbi
nasre hil aziz, Halifatul Mesih V, poglavar Ahmadija muslimanske zajednice.

(Napomena: Naš tim ’Alislam’ preuzima punu odgovornost za bilo kakve greške ili

Hutba je dostupna u audio, video i tekstualnom formatu.

VideoAudioTekst

Današnja hutba petkom je obavljena u tek izgrađenoj džamiji u Malmu, Švedskoj. Hazreti Halifatul Mesih je započeo učeći slijedeća dva ajeta :

“Jedino onaj održava Allahove džamije ko vjeruje u Allaha I Sudnji dan, I obavlja namaz I daje zekat, I ne boji se nikog osim Allaha; veća je mogučnost da su ovi ljudi među upućenim”(9:18)

“.. One koji, ako ih Mi učvrstimo na Zemlji, obavljaju namaz I daju zekat, I naređuju dobro, a zabranjuju zlo. A kod Allaha je jraj ovih stvari”.

Alhamdulillah, Bog je omogućio švedski džemat da izgradi drugu džamiju koju su nazvali Mahmood džamija. Oboje, i muškarci u žene su pokazali veliku iskrenost u radu gradnje ove džamije. S obzirom na to koliko je mali džemat u Švedskoj, ovo je veliki projekat. Mnogi u džematu su nezaposleni, tu su i stariji ljudi, djeca i domaćice. Pored članova koji zarađuju i koji su učinili veliku žrtvu, i djeca i žene nisu zaostali i bili su primjer davanja prednosti vjeri nad svjetskim stvarima u gradnji Božije kuće.

Svako ima svoje vlastite potrebe i želje. Posebno u ovom dobu kada dunjalučke i materijalne stvari postaju središte nečije pažnje, tako da osoba postaje zapanjena kada vidi duh financijskih žrtava ahmadi muslimana. Izgradnja kao i stjecanje džamija, misionarskih kuća i mjesta za namaz nastavlja se širom svijeta, dok redovna ćanda također ide ruku pod ruku.Nakon svojih vlastitih potrebna, imućni ahmadi koji žive u razvijenom svijetu također pomažu i podržavaju ahmadi muslimane koji su ugroženi i pomažu džemat širom svijeta kojem je potrebna financijska podrška. Allahovom milošću mnogi u džematu su skloni da željno čine financijske žrtve. Ovo je duh trošenja na Božijem putu koji su džemat i iskreni poklonik Časnog Poslanika, neka su mir i Allahovi blagoslovi na njega usadili u nas.

Baš kao što je Obećani Mesija, neka je mir na njega, bio zadivljen financijskim žrtvama džemata, te žrtve nastavljaju i dan danas da oduševljavaju i sve je ovo zahvaljujući Allahovoj milosti. Ovo je manifestacija ispunjenja Božanskog obećanja koje je dato Obećanom Mesiji, neka je mir na njega,da će Bog ispuniti sve njegove potrebe.

Gradnja džamije, uz to i dvosobnog smještaja, ureda i biblioteka je koštalo 37.5 miliona kruna, ili 3.2 miliona funti. Kuća za Imama i kuhinja još nisu u potpunosti završene i menadžment smatra da će to koštati dodatnih osam do deset miliona kruna. Kao što je slučaj sa svim projektima u džematu, dosta je posla je obavljeno od strane Waqar e Ami (sistem za pomoć), što je smanjilo dosta troška. Volunteri su neumorno radili i išli kući nakratko kako bi posao bio završen brzo i kako bi se obavilo svečano otvaranje. Ipak, neki dijelovi još uvijek nisu završeni. Kada graditelji počnu raditi oni odu/završe kada im odgovara. Menadžment je trebao da razmotri ovo stanje prije pozivanja Hazreti Halifatul Mesiha.

Neka Bog nagradi one koji su učinili financijske žrtve ili koji su na bilo koji način učestvovali u gradnji džamije! Džamija je prelijepa i mještani se također dive njenom izgledu. Prije dva dana novine i predstavnik radija su posjetili i dali komentar da je džamija prelijepa i da je naglasila ljepotu ovog područja. Ispod su neki primjeri duhovnog žrtvovanja koje su pokazali odrasli i djeca.

Djevojčica (jedanaest godina) dala je nekoliko stotina kruna i rekla kako je već duže vrijeme štedila taj džeparac. Još jedna djevojčica između deset i dvanaest godina je dala 500 kruna. Rekla je kako je prodala dva ljubimca papagaja kako bi dobila novac za džamiju. Djeci je jako stalo do ljubimaca u ovim državama ali ova ahmadi djevojčica nije dala prednost njenim ljubimcima kao ostala djeca, već je dala prednost Allahovoj kući. Zaista prava revnost i prednost je traženje Allahovog zadovoljstva što ahmadi djeca razumiju. Oni imaju uvid od samog početka da je Časni Poslanik, neka su mir i Allahovi blagoslovi na njega, rekao da osoba koja učestvuje u gradnji džamije, pravi sebi kuću u Džennetu. Časni Poslanik, neka su mir i Allahovi blagoslovi na njega, je također rekao da su džamije najbolji dio grada i isto tako je rekao da gradimo džamije među plemenima. Zato mi pokušavamo graditi džamije svuda. Novinari često pitaju o svrhi gradnje džamije u njihovom području i odgovor koji im je dat jeste da mi gradimo džamije kako bi se Ahmadi skupljali i obožavali Boga.

Mlada žena je obavila I’tikaf i dala svoj nakit za džamiju. Nije bilo mnogo nakita ali to je bilo sve što je imala i zatražila je da ne kažemo njenim roditeljima da je ona to dala, jer su joj oni poklonili. Još jedna waqfe nau mlada žena je napisala pismo svom ocu i stavila ga ispod njegovog jastuka zajedno sa nekim nakitom i svojom ušteđevinom. Napisala je u pismu da ona ima samo to i ništa više što bi dala na Allahovom putu. Tek udata mlada žena koja je još u periodu uživanja u nošenju nakita, dala je sav svoj nakit za izgradnju džamije. Djevojke čiji muževi su im obećali i isplatili doprinose, također su dale svoj nakit i ušteđevinu. Dvije žene nisu imale ništa da daju ali su imale imovinu i Pakistanu koju su naslijedile od oca. Prodali su je i dali sredstva za izgradnju džamije. Khadim je obećao veliku sumu, nešto od toga u ime svoje supruge.

Nažalost muž i žena su se rastavili. Ipak kada je uspostavljen kontakt za isplatu otac khadima je rekao da pošto su se rastavili supruga će platiti svoj dio. Ipak, khadim je rekao pošto je on dao obećanje on će ga i ispuniti.

Postoje ljudi koji ne daju ženama ni ono što je pravom obavezno a i oni koji , kao što je spomenuto, uprkos rastavi ispunjavaju svoje obećanje. Uistinu ti su ljudi dostojni toga da budu zvani iskrenim vjernicima. Khadim koji je radio skraćeno radno vrijeme je ipak povećao svoj zalog sa 100.000 na milion kada je zatraženo da se poveća zalog. On je isplatio 50.000 kruna slijedeće sedmice. Kada je upitan kako je to uspio on je rekao da je prodao svoje auto i da je dao prihode od prodaje i još neku ušteđevinu. Ne samo da je blagoslovljen stalnim poslom već je bio omogućen i da kupi bolje auto. Ovaj duh žrtvovanja može se vidjeti među ahmadi muslimanima u različitim dijelovima svijeta.

Projekat izgradnje džamije je prvo započeo 1999. kada je Ahsan Ullah Sahib kupio nešto zemlje i predstavio to džematu. To je blizu stalno prometne autoceste i prelijepa džamija se može vidjeti iz daljine. Neka Bog omogući svakog ahmadi muslimana da ispuni svoje obaveze nakon izgradnje džamije i neka džamija, kroz napore tabligha, bude izvor širenja Božijeg jedinstva a njegova stvarne ljepote, a to je ljepota učenja islama,  neka sjaji.

Kompleks džamije je 2,000 kvadratnih metara i ima pet velikih zgrada. Tu je i džamija i sportska sala. Džamija ima dvije sale za molitvu, jednu za muškarce i drugu za žene. Neki iznose prigovore da u islamu žene ne mogu biti smještene u istoj zgradi, evo tu je odgovor za njih. Ženska sala i muška sala su oboje u istoj zgradi i tačno iste veličine. Oboje mogu primiti 500 klanjača dok sportska sala može primiti 700 klanjača. Tako da u isto vrijeme 1700 klanjača može obavljati namaz.

Sa mnogim gostima prisutnim danas, džamija je bila prilično prepuna ali za dnevnu upotrebu ovo je jako velika džamija i čak da se cijeli švedski džamat okupi u njoj opet bi samo polovina bila popunjena. Odgovornost je ahmadi muslimana u Švedskoj da povećaju svoj broj i da rasprše pogrešna shvatanja šveđana u pogledu islama i da ih dovedu ka Božijem jedinstvu. To je pravo šveđana  da zbog njihove simpatije prema njima i kao uslugu što su nas prihvatili , mi im trebamo uzvratiti na divan način a to je da ih dovedemo prema Bogu. Obaveze koje se trebaju isplatiti za izgradnju džamije će biti plaćene kada bude napunjena sa koliko je god moguće ahmadi muslimana i također mještanima tako što ćemo im prenositi poruku,tabligh.

 

Obećani Mesija, neka je mir na njega , je rekao :“ Naš džemat je u ovo vrijeme u velikoj potrebi za džamijama. Džamije su Božije kuće. Kada je džamija našeg džemata izgrađena u selu ili gradu, treba se smatrati da je temelj za napredak džemata postavljen. Ako postoji selo ili grad gdje ima samo nekoliko ili nikako muslimana i napredak islama je potreban u tom području, onda gradite džamiju tu.

Bog je Sam naveo muslimane na to. Ipak, uslov za izgradnju džamije  je iskrenost i da se radi zarad Allaha. Bog će je blagosloviti ako ne postoji nikakav element zla ili nekog interesa. Džemat treba imati svoju vlastitu džamiju sa Imamom koji će držati hutbe itd.  I ljudi džemata se trebaju sastajati u džamiji kako bi obavili zajedničku molitvu. Veliki je blagolsov u molitvi i slozi.Raspršavanje stvara neslogu a ovo je vrijeme da se držimo jedinstva I sloge I da posmatramo svakidašnje stvari koje mogu dovesti do razdora.” (Malfuzat, Tom 7,str. 119-120)

Mi smo uzeli bai’ at na ruci Obećanog Mesije, neka je mir na njega. Tako da trebamo uzeti lekciju od drugih koji ne samo da su zaboravili iskrena učenja islama već su također unijeli štetne novotarije u vjeru.  Ne samo da su zaboravili islamske vrijednosti već I moralne vrijednosti. Trebamo se zaštiti od ovoga, a ne uplitati se u problem ličnosti, mi trebamo tražiti Allahovo zadovoljtsvo onako kako nas je On podučio.

Obećani Mesija , neka je mir na njega je rekao:” Zajednički namaz je više vrijedan jer stvara jedistvo. Kako bi I dalje podsticali ovo jedistvo detalji upute I savjeti dolaze do toga da čak I stopala treba uskladiti u vrijeme namaza I safovi trebaju biti ravni I osobe trebaju stajati tačno rame uz rame. Značaj ovoga je da prate jednu osobu I duhovna svjetlost se prožima iz jedne u drugu osobu I ne postoji različistost koja stvara sebičnost.”

 

Dobro vodite računa da čovjek ima sposobnost da upije duhovno svjetlo drugog. U svrhu jedinstva je naređeno da dnevne namaze obavljamo u lokalnoj džamiji i da sedmični namaz obavljamo u gradskoj džamiji i onda se dva puta u godini okupimo radi Bajram namaza i da se svi muslimani koji žive na Zemlji jednom u godini okupe u Allahovoj kući (Kabi). Svrha svih ovih naredbi je ista: jedinstvo’. (Malfuzat, tom 8, str. 247-248)

Obećani Mesija a.s. je rekao: ‘Stvarna ljepota džamija nije u zgradama nego je sa klanjačima koji obavljaju iskrene namaze. Inače, toliko džamija je napušteno. Džamija Časnog Poslanika s.a.v.s. je bila mala. Njen krov je bio napravljen od palminih listova i prokapavao je kad je padala kiša. Ljepota džamije je sa klanjačima. Svjetovni ljudi su izgradili džamiju u vrijeme života  Časnog Poslanika s.a.v.s. ali je ona oborena po naredbi Svemogućeg Allaha. Ova džamija se zvala Mesdžid Zarrar, što znači nešto štetno. Ova džamija je bila sravnjena sa zemljom. U pogledu džamija je naređeno da one trebaju biti izgrađene radi bogobojaznosti.’ (Malfuzat, tom 8, str. 170)

S ciljem da steknemo Božije zadovoljstvo trebamo voditi računa da poslije postizanja jednog cilja ne budemo nemarni o osnovnom cilju. Stvarni posao će započeti poslije izgradnje ove džamije i ovo je nešto što svaki Ahmadi musliman u Švedskoj treba zapamtiti; uvijek imajte u vidu naredbu: ‘A Ja nisam stvorio džine i ljude osim da Mene obožavaju.’ (51:57) Najbolji način od svih da dužnosti prema obožavanju Boga budu ispunjene je nastanjivanjem džamija. Hadis prenosi da je namaz obavljen u džematu nagrađen 25 puta više nego namaz obavljen pojedinačno kod kuće ili na pijaci. Zato što kad osoba uzme abdest kako treba i krene do džamije radi jedine svrhe da klanja namaz, ne napravi nijedan korak a da ne bude uzdignut jedan stepen u položaju i jedan njegov grijeh ne bude uklonjen na narednom koraku. I sve dotle dok je na sedžadi meleki će slati blagoslove na njega. Osoba se smatra da je u stanju namaza sve dotle dok čeka na namaz.

Drugi hadis navodi da je za osobu koja ide u džamiju ujutro i uveče napravljeno gostoprimstvo u Džennetu.

Zahvalnost za izgradnju ove nove džamije u Švedskoj treba biti izraženo razvijenjem uzajamne ljubavi i naklonosti više nego ikada prije. Sada kad je džamija izgrađena, moraju biti pokazani bolji primjeri učenja islama. Kao što je Obećani Mesija a.s. rekao, džamije su povod da ljude učinimo muslimanima. Ako naša praksa ne bude u skladu sa islamom i ne budemo upućivali drugima poruku islama, ljudi će biti privučeni svjetloj kupoli džamije koja se može vidjeti iz daleka, ali će biti privučeni samo u vanjskom, fizičkom smislu. Dok  će stvarna privlačnost biti samo kroz duhovnu ljepotu. Žrtve učinjene u izgradnji džamije su vrijedne pažnje, osobito žrtvovanje djece i omladine. Međutim, period neprestalnog žrtvovanje je tek započeo kod čega fizička ljepota džamije treba biti prenesena u duhovnu ljepotu. A ovo je ogroman zadatak koji zahtijeva neprekidnost. Svaki Ahmadi treba obećati da će održavati neprekidnost duhovne ljepote.

Prvi Kur’anski ajet koji sam proučio na početku hutbe kaže da su samo oni vjeruju u Boga dostojni da održavaju džamije. Prema tome, cilj izgradnje džamija je vjerovanje u Boga a ovo vjerovanje bude usavršeno kad osoba sebe zaštiti od svih načina širka (pripisivanja drugova Bogu) i samo smatra Boga Opskrbljivačem za sve.  Uz to je tu vjerovanje u Ahiret. Međutim, ako se čovjek osvrne i razmisli samo o jednom vidiku ovog vjerovanja da je Ahiret bolji nego ovaj život, on će umjesto činjenja napora  radi svjetovnih stvari raditi za to da postane primalac nagrada Ahireta. Bog kaže: ‘…A zaista je Drugi svijet bolji za one koji su bogobojazni…’ (6:33) Jedno takvo boravište koje istinski vjenik pravi je izgradnjom džamije ali održavanje ili ispunjavanje džamije je povezano sa bogobojaznošću i Obećani Mesija a.s. je rekao o bogobojaznosti:

‘S ciljem da postane bogobojazan važno je da nakon odlučnog napuštanja izvornih grijeha  kao što su brakolomstvo, krađa, otimanje prava drugih, licemjerstvo, samodopadnost, nadmenost i škrtost čovjek izbjegava nemoralne stvari i nasuprot tome razvija visok moral. On treba postupati s ljudima uljudno, učtivo i sa saosjećanjem, i pokazivati istinsku odanost i iskrenost Uzvišenom Allahu i tražiti pohvalna mjesta služenja drugim. Čovjek je nazvan bogobojaznim slijeđenjem ovoga. Ljudi koji imaju sve ove atribute su istinski bogobojazni. To jest, ako osoba ima samo jedan od tih atributa on neće biti nazvan bogobojaznim. On ne može biti bogobojazna ukoliko u njemu nisu spojeni svi visoki morali.’

Naše odgovornosti se zaista uvećavaju i s ciljem da ispunimo dužnosti ove nove džamije mora biti ostvarena revolucionarna promjena.

Ajet proučen na početku također skreće pažnju na zekat i zadovoljavanja potreba siromašnih. Niko drugi osim Ahmadi muslimana nema istinsku pronicljivost o financijskom žrtvovanju. Časni Kur’an skreće pažnju na zekat. Neki kažu da se Džemat ne usredsređuje na zekat ali da se usredsređuje na druge članarine. Stalno se skreće pažnja o zekatu onima za koje je zekat obavezan. Hazreti halifatul Mesih je takođe objasnio ovaj predmet u svojim hutbama petkom. Zekat ima veliku povezanost sa sistemom Halifata. U ajetima koji slijede ajet o Halifatu u Časnom Kur’anu, poznatim kao ajet istakhlaf (24:56) skrenuta je pažnja na obavljanje namaza i na zekat. Zekat nije obavezan za svakoga. On ima uvjete i pravila i odredbe. Zekat ne bi mogao pokriti sve troškove (Džemata) i zato je također važno da se plaća redovna članarina i Oporuka članarina. Zaista, Obećani Mesija a.s. je osnovao sistem mjesečne članarine.

Bilo kako bilo, sa izgradnjom džamije naše odgovornosti su porasle i treba biti posvećena puna pažnja da se to ispuni. Ovo može biti postignuto osnivanjem veze s Bogom, pažnjom prema Drugom svijetu, uzdizanjem nivoa bogobojaznosti. Mi ovo možemo ispuniti činjenjem napora da steknemo Božije zadovoljstvo i obavljanjem namaza i služenjem ljudima.

Predviđeno je da će religija imati dostojanstvo preko Obećanog Mesije a.s. i zaista ima, jer je njega Bog poslao u ovo doba kao istinskog poklonika Časnog Poslanika s.a.v.s. da ponovo utemelji vjerodostojnost islama. Sama svrha njegovog dolaska je bila da svijetu pokaže ljepotu islama.

Drugi ajet proučen na početku hutbe spominje kad Bog daje dostojanstvo to zahtijeva obavljanje namaza, davanje zekata, naređivanje dobra i zabranjivanje zla. Dostojanstvo u sadašnje doba će biti dato kroz Obećanog Mesiju a.s., sistem Halifata je trebao biti osnovan zahvaljujući njemu i jeste osnovan. Danas samo halifat u Ahmadija zajednici širi ispravna učenja islama u svijetu, gradi džamije radi obavljanja namaza, a ne mjesta zla i razdora, i sve ove džamije stvaraju poštovanje, čast i snagu za islam. Ogromna je odgovornost svakog Ahmadi muslimana da razmisli o ovome i dok ispunjava svoja obećanja, da nastoji da oblikuje svoje misli u skladu sa traženjem Božijeg zadovoljstva. U svjetlu ovog ajeta, treba imati u vidu kad istinski Božiji robovi traže pomoć od Njega, oni je dobiju. Oni svu svoju sposobnost i snagu potroše za brigu o ljudima i također ispunjavaju dužnosti prema Bogu. Oni se boje Boga i napreduju u vjeri i troše svoje živote u bogobojaznosti, oni govore drugima da čine dobra i zaustavljaju ih od činjenja zla.

Da Allah dadne da razumijemo sve ove stvari, da ispunimo dužnosti prema Bogu i također razvijemo uzajamnu ljubav. Da također ispunjavamo dužnosti prema džamiji kao i prema širenju poruke. Da imamo blagovremenu ljubav za financijsko žrtvovanje, da sada posvojimo neprestalnu ljubav za duhovni napredak tako da ispunimo zavjet koji smo dali istinskom pokloniku Časnog Poslanika s.a.v.s.