Hutbe
Hutbe

Hutba 23. juni 2017. godine – Namaz, džuma i Ramazan


Hutba, 23. juni 2017. godine

Kratki sadržaj hudbe koju je održao Hazreti Mirza Masroor Ahmad ajadahulahtalahbi
nasre hil aziz, Halifatul Mesih V, poglavar Ahmadija muslimanske zajednice.

(Napomena: Naš tim ’Alislam’ preuzima punu odgovornost za bilo kakve greške ili

Hutba je dostupna u audio, video i tekstualnom formatu.

VideoAudioTekst

Blagoslovljeni mjesec Ramazan je došao I već brzo prošao. Bez obzira na duge dane I veliku vrućinu, naročito u ovo vrijeme, čak su I ovdje zabilježene najveće temperature, I većina ljudi ili bar oni koji su se sreli sa mnom, su mi rekli da nisu osjetili post baš toliko Ili da uprkos vremenskim prilikama, da su ga osjetili manje. Međutim samo ovo nije dovoljno, trebamo sami sebe ispitati I vidjeti šta smo postigli u toku ovih blagoslovljenih dana Uzvišenog Allaha.

U toku ovih dana, mjeseca Ramazana, Uzvišeni Allah se spušta sa sedmog neba na niže nebo. U toku ovih dana, On sluša dove Svojih robova prilazeći im bliže. U toku ovih dana, Uzvišeni Allah postaje nagrada za one koji poste. U toku ovih dana, Uzvišeni Allah stavlja u okove šejtana. Šta smo mi radili da bismo se okoristili od ovih djela Milosti Uzvišenog Allaha? Ili kakve smo odluke napravili? Kakva smo obećanja napravili kako bismo pratili naredbe Uzvišenog Allaha, kako bismo živjeli prema Njegovom učenju, I da otklonimo prijašnje nedostatke I do koje mjere smo donijeli neke promjene u nama?

Ustvari, Ramazan je kao kamp treniranja. Ramazan je propisan kako bi povećali naša dobra djela po kojima već djelujemo. Pri završetku svakog Ramazana, trebalo bi da se uzdignemo na novi nivo našeg obožavanja I ispravnih djela. Onda bismo mi tebali postati oni koji su uspostavili nove I visoke standarde obožavanja I ispravnih djela. Uzvišeni Allah kaže:’ Obraćajte pažnju na namaz I naročito na srednji namaz.’ Uzvišeni Allah je svjestan čovjekove prirode I zbog toga je stavio poseban akcent na srednji namaz. Salat-ul-Wusta znači srednji namaz ili najbitniji namaz tj. takvo vrijeme kada se važnost tog namaza povećava. Razlog je zbog toga što u toku određenog vremena za namaz, čovjek daje prednost njegovom ličnom poslu ili za ispunjavanje dunjalučkih želja. Nekim ljudima je teško da obavljaju fedžr namaz (jutarnji namaz) I da se probude ujutro da bi obavili sabah namaz. Neki zbog svog posla ili biznisa smatraju teškim obavljanje zuhr ili asr namaza tako da se važnost tih određenih namaza povećava.

Uzvišeni Allah je skrenuo našu pažnju prema namazu na različite načine I nije to samo ograničio na mjesec Ramazan. U pogledu namaza, džume namaza I Ramazana, Časni Poslanik s.a.v.s. nam je dao uputu koje vjernik I oni koji imaju u srcu strah od Uzvišenog Allaha trebaju uvijek imati na umu. Časni Poslanik s.a.v.s. je rekao :’ Pet dnevnih namaza, od jedne džume namaza do druge džume namaza I od jednog Ramazana do drugog Ramazana su nadoknada za grijehe koji su počinjeni između njih, sve dok se osoba pridržava od činjenja velikih grijeha. Međutim osoba ne treba smatrati da im je dozvoljeno da čine manje grijehe I da će im Uzvišeni Allah oprostiti. Ustvari, to znači da greške koje su počinjenje zbog ljudske slabosti ali uz obavljanje namaza, redovnog obavljanja džume namaza I traženja oprosta za grijehe I također davanje zavjeta da osoba neće opet počiniti taj grijeh, onda toj osobi Uzvišeni Allah oprašta.

U pogledu važnosti redovnog obavljanja džume namaza, Časni Poslanik s.a.v.s. je rekao :’ Ko god namjerno propusti tri džuma namaza zaredom, Uzvišeni Allah će zapečatiti njihova srca’. Uzvišeni Allah kaže:’ O vi koji vjerujete! Kada čujete ezan za džumu namaz, požurite da se sjećate na Allaha I napustite svaki posao. To je bolje za vas, kad biste samo znali. Tako da, ovo je naredba za svakog vjernika I za onog koji izjavljuje da vjeruje u Boga, da on mora napraviti specijalni aranžman za džumu namaz I da treba napustiti sav posao I biznis. U pogledu onih koji prisustvuju džuma namazu na vrijeme I redovno, Časni Poslanik s.a.v.s. je rekao:’ Petkom, meleci dolaze na sva vrata džamija. Oni zapišu ime prve osobe koja uđe u džamiju I nastavljaju da pišu imena osoba koje su ušle dok Imam ne sjedne nakon hutbe, nakon cega oni zatvaraju zapisnike I zauzmu se u slušanje o sjećanju  na Allaha. U drugoj predaji, Časni Poslanik s.a.v.s. kaže:’ Na Sudnji Dan, ljudi ce sjesti pred Uzvišenog Allaha u redosljedu njihovog prisustvovanja džumi namazu, tj.prvi ,drugi, treći, četvrti itd. Tako da, oni koji po običaju dolaze kasno na džumu namaz, trebaju da obrate pažnju na ovo. U pogledu ove upute, Časni Poslanik je vrlo jasan. Časni Poslanik s.a.v.s. kaže:’ Obavljane džume namaza u džematu je obavezno za muslimane, osim za 4 kategorije ljudi: robove, žene, djecu I one koji su bolesni.’

Govoreći o oprostu grijeha između dva Ramazana, Časni Poslanik s.a.v.s. je rekao: Uzvišeni Allah oprašta naše najmanje grijehe između Ramazana. Ovdje, Časni Poslanik s.a.v.s. objašnjava načine kako u nizu postići oprost. Prvo je namaz, onda džuma namaz I onda ramazan.Onaj ko klanja pet namaza dnevno će se približiti Uzvišenom Bogu I ove molitve će svjedočiti “ Tvoj sluga je došao ispred Tebe zbog straha I ljubavi, pet puta dnevno u namazu  kako bi dobio oprost od velikih grijeha”. Onda će svaki petak svjedočiti: ‘ Nakon što se sedam dana odrekne velikih grijeha, Tvoj sluga će doći do petka- za koji je Časni Poslanik s.a.v.s. rekao da sadrži vrijeme kada su molitve prihvaćene- I tako da on dolazi pred Tebe, tražeći prihvaćanje molitvi.’ Mjesec Ramazan će svjedočiti: “ O Gospodaru! Tvoj sluga ulazi u Ramazan ispunjavajući svoje pravo, istodobno suzdržavajući se od grijeha I obavljajući pobožna djela, u nadi da će Gospodar staviti blagoslove na Svog slugu, da će mu dati deset dana milosti, oprosta I utočiste od pakla.”

Dalje, posebna pažnja se razvija u Ramazanu prema čitanju I slušanju Časnog Kur’ana. Tamo, Uzvišeni Allah skreće našu pažnju na važnost namaza I o različitim namaskim vremenima, tu on također kaže:’I recitovanje Kur’ana na namazu u zori… Zaista recitovanje Kur’ana u zoru je posebno prihvaćeno kod Boga.’

Dok učimo Časni Kur’an neophodno je da čitamo I prevod Kur’ana tako da ga razumijemo. Ovo će nas osposobiti da shvatimo naredbe Uzvišenog Allaha. Redovno učenje Časnog Kur’ana je osobito važno u ovo vrijeme I doba kad su oni koji sebe nazivaju muslimanima zaboravili njegova učenja.

Obećani Mesija a.s. dalje skreće našu pažnju I kaže: ‘Oni koji odaju počast Časnom Kur’anu bit će počašćeni na nebu.’

Uvijek držite u vidu ovu važnost Časnog Kur’ana I onda nikada nemojte dozvoliti da se uvuče lijenost u učenje Kur’ana . Slično tome, pažnja koju ste razvili prema spominjanju Allaha će vam koristiti samo kad održite ovu praksu poslije ramazana takođe.

Druge vrline I moral takođe trebaju biti posvojeni. Mi, Ahmadi muslimani, smo sretni da nas je Svemogući Allah osposobio da prihvatimo zavjet bai’ata Obećanog Mesije a.s. Obećani Mesija a.s. je stalno govorio da oni koji su ušli u njegov zavjet bai’ata trebaju neprestalno nastojati da se poprave kroz ibadet I pokazivati visoke moralne standarde. Na jednom mjestu Obećani Mesija a.s. kaže:

‘Osoba nije vrijedna pomoći I potpore Svemogućeg Allaha ukoliko, sa svom iskrenošću I predanošću svog srca, ne zatvori vrata svim pogrešnim putevima I ukloni sve neprikladne I nečiste želje I onda ne raširi svoje ruke pred Svemogućim Allahom.. Svemogući Allah sa nebesa vidi pravo kroz svaki dio čovjekovog srca. Ako bilo koji dio čovjekovog srca sadrži mrak, širk ili štetne novotarije, ibadet Allahu takve osobe bude bačen natrag u njegovo lice. Ako Allah vidi da je čovjekovo srce čisto od bilo koje vrste tjelesnih želja I mraka, On za njega otvara vrata milosti I preuzima odgovornost za njegovo izdržavanje I zaštitu.’

Dok ovo objašnjava Obećani Mesija a.s. kaže: ‘Vaša srca trebaju biti bez prevare, vaše ruke ne smiju činiti nikakva zvjerstva, vase oči trebaju biti neukaljane nečistoćom. Osim upute I sažaljenja za čovječanstvo ne smijete uzgajati ništa u sebi.’ Obećani Mesija a.s. dalje kaže: Ako sebe oblikujete u skladu s onim što Bog kaže, onda budite uvjereni da će Bog biti vaš, Svemogući Bog će ostati budan radi vas dok vi spavate. Bog će paziti na vaše neprijatelje I onemoćati njihove planove dok vi budete nemarni o njima.’

Prema tome, neophodno je da vodite računa o ovim naredbama. Jedan takav aspect na koji nas je Obećani Mesija a.s. neprestalno podsjećao bio je  ako ne budemo vodili računa  o ovim naredbama, onda jednostavno davanje bai’ata (zavjeta odanosti) nije dovoljno. Obećani Mesija a.s. kaže: ‘Zato nećete biti prihvaćeni od Boga ukoliko ne budete isti izvana I iznutra. Ako ste iznad drugih, imajte milosti prema nižim I nemojte na njih gledati s poniženjem. Ako ste učeni, savjetujte neuke I nemojte ih ponižavati s prezirom. Ako ste imućni, služite siromašnim I nemojte prema njima postupati sa ohološću I samouobraženpošću.’ Ako vas je Svemogući Bog blagoslovio opskrbom I položajem vlasti, trebate to koristiti da pomažete ljudima umjesto da pokazujete oholost.

Obećani Mesija a.s. kaže: ‘Neka svako jutro bude svjedok da ste noć proveli u bogobojaznosti I neka svaka noć bude svjedok da ste potrošili dan sa strahom od Boga. Nemojte se bojati prkletstava svijeta, jer ona će nestati pred vašim očima kao dim I ona nemogu prekrenuti dan u noć. Umjesto toga se bojte Božijeg prokletstva koje se spušta s neba I iskorjenjuje svoje žrtve na oba svijeta.’

Obećani Mesija a.s. dalje kaže: ‘Vi ne možete sebe spasiti sa licemjerstvom (dvoličnošću); vaš Bog je onaj Koji vidi najdublju unutrašnost čovjeka. Možete vi onda Njega prevariti? Zato postanite iskreni, čisti I istinoljubbivi. Ako čak mali djelić mraka ostane u vama, on će raspršiti svo vaše svjetlo. Budite pažljivi, da vas nekoliko naredbi ne obmanu da mislite da ste zadovoljavajuće ispunili svoju svrhu. Jer Bog želi potpuni preobražaj u vašem biću…’ Obećani Mesija a.s. u nastavku kaže: ‘Ako želite da Bog bude zadovoljan s vama na nebu, ujedinite se jedan s drugim kao da ste braća iz jedne utrobe. Onaj koji najviše prašta prestupe svog brata je napočašćeniji među vama. Onaj ko je ohol nemože postići blizinu Bogu. Onaj ko je nevjeran ne može postići blizinu Bogu. Svaka osoba koja  ne štiti ljubomorno  Božije ime ne može steći Njegovu blizinu.’

Obećani Mesija a.s. kaže: ‘Svako nečisto oko je daleko od Njega; svako nečisto srce nije svjesno o Njemu. Sprijateljite se s Bogom istinskim srce, punom iskrenošću I potpunom žudnjom, tako da se možda On se sprijatelji s vama. Imajte milosti prema svojim potčinjenim I svojim ženama I manje sretnom braćom tako da vama takođe bude pokazana milost na nebu. Postanite istinski Njegovi, tako da On takođe postane vaš. Nikakav nesreća ne zadesi Zemlju dok nema naredbe s neba I nikakva nevolja ne bude uklonjena dok se milost ne spusti s neba. Ko će, zato biti mudar da se lati korijena umjesto grane?’

Prema tome, svaki od nas treba završiti svoj ramazan obećavajući da će uvijek pamtiti naredbe Svemogućeg Boga I Časnog Poslanika s.a.v.s.-koje je Obećani Mesija a.s. objasnio- I onda nastojati da ih posvoji u svom životu. Ako ovo budemo činili, samo onda možemo reći da smo se borili da ramazan provedemo u skladu sa naredbama svemogućeg Boga I Časnog Poslanika s.a.v.d. Da nas Allah osposobi da tako činimo.

Poslije džume namaza ja ću klanjati dženazu za umrle čija tijela nisu prisutna. Prva je za Mustaq Zuhra sahibu, ženu rahmetli Chaudhry Zahoor Ahmad sahiba Bajwe. Ona je umrla u 8:45 noću, 12. Juna u Raabvi, sa 91 godinom. Allahu pripadamo I Njemu ćemo se vratiti. Svemogući Allah je umrlu blagoslovio sa tri sina I dvije kćeri. Jedan sin, Zaheer Bajwa sahib u Americi je posvetio život služenju vjeri.Chaudhary Zahoor Ahmad Bajwa sahib je služio kao misionar u Engleskoj. Mushtaq Zuhra sahiba je na izvanredan način provela život sa mužem koji je život posvetio služenju vjeri I nikada nije iznosila takve zahtjeve koji bi njenog muža stavili u teškoću. Onda je između 1951 I 1955 njegova žena, skupa sa Zahoor Bajwa sahibom boravila ovdje u Engleskoj. U ovo vrijeme je situacija misionara I zajednice bila takva, pogotovu finanasiska, da su oni morali  proći kroz teška vremena, pa ipak nikada nisu prigovarali I podnijeli su ovo bez ikakvog prigovora. Onda Haneef Mahmood sahib piše da je ‘u 1955 godini Chaudhary Zahoor Bajwa sahibu bila data naredba da se vrati iz Londona u centar (u Rabvu, Pakistan). U ovo vrijeme je njegova žena bila jako bolesna I doktori su savjetovali potpuni odmor u postelji ali kad je došla naredba za povratak, Chaudhary sahib I njegova žena su započeli pripreme za povratak. Ona nije imala nikakvih prigovora uprkos bolesti I također činjenice da je putovanje u ovo vrijeme bilo vrlo teško. Da Allah dž.š. prospe oprost I milost na umrlu I uzdigne njen položaj I osposobi njenu djecu da nastave dobra djela. Ameen.

Druga dženaza je za Abdul Bakr sahiba iz Egipta. On je umro 12. Juna sa 41 godino zbog srčanog udara. Allahu pripadamo I Njemu ćemo se vratiti. On je bio professor Arapskog I religiskih studija ali je napustio posao I posvetio svoj život da služi zajednici. Spominjući svoj zavjet odanosti, umrli je spomenuo ovaj događaj: ‘Ja sam gledao program u kojem sam vidio rahmetli Mustafu Sabit sahiba. On je spominjao činjenicu da Isa (Isus) nije umro na križu nego pao u nesvjest. Onda se iselio prema istoku I umro je prirodnom smrću. U to vrijeme ja sam sjedio oslonjen dok sam gledao TV. Kad sam čuo ovo, uspravio sam se I počeo slušati s punom pažnjom.’ (Ovo je bio Al-Hiwarul-Mubashir program). ‘Kad mi je istina  postala jasna ja sam glasno uzviknuo ‘Allahu Ekber! (Bog je Velik) I tri dana kasnije Svemogući Bog mi je razjasnio  zagonetku smrti Isa a.s. (Isusa), spašavanje sa križa I iseljavanje.’ Poslije njegovog zavjeta bai’ata, umrlog su njegove radne kolege odbacili, kao I komšije iz sela, njegovi prijatelji I rodbina I svi koji su ga znali stavili su ga u velike teškoće ali se on ipak nikada nije pokolebao u istini. Zapravo je iz dana u dan postajao snažniji u svojoj vjeri  I dalje mu je data istrajnost.  Skupa sa ženom hudovicom on je iza sebe ostavio četverogodišnju kćer, Zejnab I dvogodišnjeg sina, Muhammeda. Allahovom milošću njegov sin je dio programa vakf-e-nau. Da Allah dadne oprost I milost  umrlom I uzdigne njegov položaj. Da On preuzme punu brigu o njegovoj ženi I djeci I osposobi ih da nastave dobra djela.